آیت‌الله جنتی: قشر محروم به سختی روزگار می‌گذراند/ اعضا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
کد خبر: 4041084
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
آغاز نهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری

آیت‌الله جنتی: قشر محروم به سختی روزگار می‌گذراند/ اعضا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

آیت‌الله جنتی در افتتاحیه نهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر ضرورت عنایت به قشر محروم جامعه، اظهار کرد: قشر محروم و عائله‌مندان به سختی روزگار می‌گذرانند و تصور آن سخت است.

اجلاسیه خبرگان رهبری دوره پنجم

به گزارش ایکنا، جلسه افتتاحیه نهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز، سه‌شنبه 17 اسفند، به طور رسمی به ریاست آیت‌الله احمد جنتی و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی «محمدرضا پورزرگری» در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

آیت‌الله جنتی در آغاز این اجلاسیه، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز و با آرزوی موفقیت برای اعضای خبرگان رهبری، گفت: من همیشه به این فکر می‌کنم که حرف‌های ما باید نتایج عملی داشته باشد.

وی با اشاره به آیات قرائت‌شده در آغاز جلسه؛ «قُلْ لَوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَنْ تَنْفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا.... (آیات 109 سوره مبارکه کهف به بعد) گفت: این آیات از جمله آیاتی است که باید عمق آن را بفهیم؛ خداوند انشاالله به ما ایمان، اخلاص و معرفت بدهد.



رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنچه خیلی مدنظر من است، عنایت به قشر محروم جامعه است؛ قشر محروم و عائله‌مندان به سختی روزگار می‌گذرانند و تصور آن سخت است.

وی افزود: امام علی(ع) طاقت نداشت فقیر و گرسنه‌ای ببیند ‌و واقعاً برایشان سخت بود. ما تا آنجایی که می‌توانیم باید به طور مستقیم و غیر مستقیم، کمک کنیم در پایان سال کسانی پیدا نشوند که شب عید غذای مناسبی نداشته باشند. البته کمیته امداد کمک می‌کند و خداوند به آنها اجر دهد اما این کمک‌ها خیلی کم است.

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: حکومت علوی که در انتظار آن بودیم باید آثاری داشته باشد؛ علی(ع) نمی‌توانست فردی را ببیند که گرسنه است یا آب ندارد یا خانه ندارد. خود ایشان می‌فرمایند که «در حوزه حکومتی من (شهر کوفه) کسی پیدا نمی‌شود که گرسنه باشد، آب نداشته باشد و خانه نداشته باشد.»؛ اینها سه نیاز مهم جامعه است و در حکومت علی(ع) تأمین بود. امیدوارم همه ما بتوانیم راه علی(ع) را طی کنیم هر چند بسیار مشکل است و‌ ریاضت می‌خواهد، اما این آرزوی ماست و باید در حد‌ توان به اقشار محروم برسیم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور خودشان در این زمینه مقید هستند و به وظیفه خود عمل می‌کنند، اظهار امیدواری کرد، کارکنان و دیگر اعضای دولت نیز در مسیر ایشان حرکت کنند و حرکت رو رشدی داشته باشیم.

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: اگر بتوانیم شکم‌های گرسنه را سیر کنیم، معجزه کرده‌ایم ولی این جزو اولین وظایف دولت اسلامی است و این حداقل وظیفه است و در کنار آن پوشاک، وسایل زندگی، دارو، درمان و بهداشت هم باید تأمین شود اما حداقلش تأمین آب و نان است.

وی یادآور شد: در ایام عید که همه در حال شادی هستند، باید وضعیت به نحوی باشد که یا اصلا افراد گرسنه نداشته باشیم یا در حداقل باشند. البته از مردم خصوصاً اهل علم انتظار می‌رود که با این اقشار رسیدگی کنند. امیدواریم هر چه می‌توانیم در پایان سال کمکی به اقشار محروم انجام دهیم و در این مسیر اولویت با ایتام، سادات و خانواده‌های عائله‌مند است.

آیت‌الله جنتی با بیان‌اینکه امیدوارم از این جلسه بهره خوبی ببریم، گفت: باید از مناجات شعبانیه که از بهترین مناجات‌هاست، در این ماه بهره‌مند شویم. انشالله خداوند کمک کند که سنت پیامبر(ص) و امام علی(ع) را رعایت کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: باز هم تأکید می‌کنم به محرومان در حد توانمان برسیم. امکانات ما خیلی محدود است و خدا هم تکلیف بیش از اندازه توان ما نخواسته، لذا در حد توان هر کاری می‌توانیم باید انجام دهیم.

بنابر گزارش ایکنا، این اجلاس در دو روز و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمان ویژه این اجلاسیه، با موضوع برنامه‌های دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم به ایراد سخن می‌پردازد.

سخنرانی پیش از دستور تعدادی از اعضا از جمله دستورکاری جلسه افتتاحیه است و اختتامیه این اجلاس نیز عصر فردا، چهارشنبه 18 اسفند، برگزار می‌شود و اعضای مجلس خبرگان رهبری طبق روال اجلاس‌های گذشته، صبح روز پنج‌شنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

انتهای پیام
captcha