استقبال شرکت‌کنندگان از مسابقات قرآنی شیخ جاسم قطر
کد خبر: 4041119
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

استقبال شرکت‌کنندگان از مسابقات قرآنی شیخ جاسم قطر

ثبت‌ نام بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم شیخ جاسم قطر با استقبال گسترده علاقه‌مندان به کلام وحی روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، ثبت‌ نام بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم شیخ جاسم بن محمد بن ثانی در قطر از 5 روز گذشته آغاز شده و تا شامگاه پنجشنبه، 10 مارس 2022 (19 اسفند) ادامه خواهد داشت. در طی این 5 روز استقبال گسترده‌ای از سوی بانوان و آقایان قطری برای شرکت در این مسابقات مشاهده شده است.
 
ثبت‌ نام در رشته حفظ کل

کمیته برگزاری این مسابقات شروطی را برای شرکت در رشته حفظ کل قرآن کریم این دوره از مسابقات شیخ جاسم معین کرده است.
 
از جمله این شروط می‌توان به این موارد اشاره کرد: ارائه تصویر کارت ملی، ارائه یک قطعه عکس جدید (فقط برای آقایان)، شرکت کننده در مسابقه باید پیش از اعلام مسابقه شهروند یا مقیم کشور قطر باشد، شرکت کنندگان در رشته حفظ کل با یک روایت خاص، در صورت برنده شدن در مسابقات گذشته تنها می‌توانند در یک روایت دیگر در این دوره شرکت کنند و یا 2 سال متوالی از برنده شدن آنها گذشته باشد.

گروه‌های شرکت‌کننده

رشته حفظ کل قرآن کریم در این مسابقات شامل 3 گروه شهروندان، حافظان خاص مقیم قطر و عموم حافظان مقیم این کشور است که در دسته شهروندان، حافظان به صورت ترتیل مسابقه خواهند داد. دسته حافظان خاص مقیم نیز شامل امامان جماعت، مؤذنان و معلمان قرآن وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر و همچنین قاریان معروف و افرادی است که در مسابقات گذشته برنده شده یا در سایر مسابقات بین‌المللی شرکت کرده‌اند.
 
گزینش دسته دوم به صورت ترتیل است و همچنین حفظ مفاهیم کلمات جزء 29 قرآن کریم بر اساس کتاب «السراج فی بیان غریب القرآن» تألیف دکتر محمد بن عبدالعزیز الخضیری نیز برای این دسته از شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.
 
دسته سوم شرکت‌کنندگان در این مسابقه عموم حافظان مقیم قطر هستند که شرایط دسته دوم را دارا نیستند و گزینش آنها نیز به صورت ترتیل خواهد بود.
 
جوایز برندگان

کمیته برگزار کننده مسابقات قرآنی شیخ جاسم اعلام کرد که به رتبه‌های اول تا پنجم در هر سه گروه شرکت کننده شامل آقایان و بانوان، جوایزی بالغ بر 1.2 میلیون ریال قطر اهدا خواهد شد.
 
بدین ترتیب که به نفرات نخست سه گروه شرکت کننده، 100 هزار ریال قطر، به نفرات دوم 85 هزار ریال، به نفرات سوم 70 هزار ریال، به نفرات چهارم 60 هزار ریال و به رتبه‌های پنجم هر سه گروه شرکت کننده 50 هزار ریال قطر اهدا می‌‌شود.
 
همچنین کمیته برگزاری مسابقات به شرکت کنندگانی که مرحله دوم را پشت سر گذاشته و به مرحله سوم مسابقات حفظ کل قرآن راه نیافته‌اند و همچنین شرکت کنندگانی که دارای صوت زیبا هستند، جوایز نقدی جهت تشویق آنها اعطا می‌کند.
 
زمان برگزاری مسابقات

مسابقات افراد مقیم قطر (گروه خواص و عموم حافظان) از روز شنبه 19 مارس 2022 (28 اسفند 1400) آغاز خواهد شد.
شهروندان قطری نیز از روز دوشنبه 28 مارس 2022 (8 فروردین 1401) مسابقه خواهند داد.

انتهای پیام
captcha