ثبت تاریخ شفاهی از رئوس جهاد تبیین است
کد خبر: 4041383
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

ثبت تاریخ شفاهی از رئوس جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجتی، مؤلف کتاب «عصر امام خمینی(ره)» با بیان اینکه ثبت تاریخ شفاهی از رئوس جهاد تبیین است، گفت: معلمان پرورشی در دفاع مقدس غوغا کردند و نمونه‌هایی از زحمات آنها در کتاب «آش پشت جبهه» بیان شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدرضا حاجتی، مؤلف کتاب «عصر امام خمینی(ره)»

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم رونمایی از کتاب «آش پشت جبهه» پیش از ظهر امروز،17 اسفند در مدرسه شهید مصطفی خمینی اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدرضا حاجتی، مؤلف کتاب «عصر امام خمینی(ره)» در این برنامه ضمن قدردانی از بانیان این رویداد فرهنگی، گفت: بانیان این جلسه از نسل جوان و ثمره خون شهدا هستند. رنگ رخسار شهید جمال‌پور، شهید عادلی، شهید موسی اسکندری، شهید خرازی، شهید همت، شهید فرجوانی در چهره این جوانان پیدا است. کار شما به تعبیر رهبر انقلاب، کمتر از شهادت نیست و شما در شمار 27 شهید همین مدرسه هستید.

حاجتی با اشاره به کتاب «آش پشت جبهه» گفت: ممکن است برخی از روی جهل بگویند در وضعیت کنونی کشور، پرداختن به خاطرات مربیان پرورشی برای چیست؟ جنگ تحمیلی بزرگترین جنگی بود که در کشور رخ داد و در این جنگ نه تنها یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم، بلکه ایران اسلامی، تبدیل به یک قدرت شد. این در حالی است که در قرار داد ترکمانچای 1336 کیلومتر نوار ساحلی مرزی و 15 استان را از دست دادیم.

مؤلف کتاب «عصر امام خمینی(ره)» با اشاره به وقایع انقلاب اسلامی در اهواز تصریح کرد: جوانان ما از این وقایع خبر ندارند و 206 ماهواره فارسی زبان مسئولیت دارند که ارزش‌ها را در مقابل چشم ما ضعیف کنند.

وی با بیان اینکه احیای جریان یاد و نام شهدا، بزرگترین کار و از رئوس جهاد تبیین است، با اشاره به خاطرات نقل شده در کتاب «آش پشت جبهه» افزود: معلمان پرورشی، زن و مرد در دفاع مقدس غوغا کردند و نمونه‌هایی از زحمات آنها در این کتاب بیان شده است.

یادآور می‌شود که در این برنامه از راویان کتاب «آش پشت جبهه» نویسنده و محققان کتاب قدردانی شد. 

انتهای پیام
captcha