چه مقدار از وقت خود را صرف فضای مجازی کنیم + فیلم
کد خبر: 4042445
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

چه مقدار از وقت خود را صرف فضای مجازی کنیم + فیلم

فضای مجازی ارتباط جدیدی را در اجتماع نوین برای مردم به وجود آورده است، ولی چه مقدار از وقت خود را صرف فضای مجازی کنیم؟

مدت حضور در فضای مجازی

به گزارش ایکنا، «تضعیف مهارت‌های اجتماعی که منجر به احساس تنهایی و افسردگی شده»؛ «پایین آمدن قدرت تجزیه و تحلیل»؛ «نداشتن فکری انتقادی»؛ «کم تحرکی که موجب فشار‌هایی به ستون فقرات و چاقی و بیماری‌های از این دست شده»؛ «تهدید بهداشت روانی که باعث به وجود آمدن استرس‌های مزمن و اعتیاد به فضای مجازی شده»؛ «اختلال در عملکرد مغز و کاهش حافظه» عواملی هستند که در بلندمدت و در اثر استمرار استفاده از فضای مجازی برای انسان امروز به وجود خواهد آمد.

مدیریت زمان در برخورد با فضای مجازی یکی از اساسی‌ترین موضوعات و نکاتی است که باید رعایت کنیم. حالا شما تا چه اندازه زمان خود را مدیریت می‌کنید تا در فضای مجازی باشید؟

«نداشتن برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در استفاده از محتوا‌های موجود در فضای مجازی»؛ «نگاه به اطلاعات مجازی به عنوان یک مرجع تکمیلی»، «کسب اطلاعات از مطالعه کتب و مشاوره با افراد متخصص» و «عدم حضور مداوم در فضای مجازی و استفاده از آن فقط در صورت نیاز آن هم به صورت معین» نکات مهم در مدیریت درست زمان در فضای مجازی به شمار می‌آید.

برای مدیریت زمان دو نکته بسیار مهم است یکی اینکه بر اساس نیاز خود زمانی را برای بودن در فضای مجازی مشخص کنیم؛ دوم اینکه تأکیدمان بر ارتباطات حقیقی باشد تا بتوانیم زندگی بهتری داشته باشیم.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت ایکنا اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «با هم یاد بگیریم» کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha