اصول در جهاد تبیین مورد توجه باشد نه فروع
کد خبر: 4042744
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷

اصول در جهاد تبیین مورد توجه باشد نه فروع

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یکی از موارد جهاد تبیین را ایجاد اطلاعات مشترک دانست و گفت: ابهام و شک و بدگمانی اولین گام در جداسازی جوانان حقیقت‌جو از صورت مسائل حقیقی انقلاب شده است؛ لذا باید به اصول پرداخت و از فروع فاصله گرفت.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، 22 اسفندماه در سخنرانی پیش از دستور جلسه علنی این شورا با اشاره به جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب، گفت: یکی از موارد مهمی که در فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین وجود دارد ایجاد اطلاعات مشترک است، چراکه اطلاعات غیرمشترک سبب تولید مفاهیم نامشترک شده و ایجاد ابهام می‌کند.

وی افزود: ابهام و شک و بدگمانی اولین گام در جداسازی جوانان حقیقت‌جو از صورت مسائل حقیقی انقلاب شده و آنان را وادار به ورود در حواشی می‌کند و بعضا درست و غلط را از هم تمیز نخواهند داد.

طاهری اظهار کرد: خطاب من به خواص جامعه انقلابی است به هر دلسوخته‌ای در هر لباس که خود را در سنگری از سنگرهای انقلاب اسلامی می‌داند، باید به اصول پرداخت و از فروع فاصله گرفت. باید خود را از دره‌های حاشیه دور کرد و در قله‌های متن گام برداشت؛ به یاد آوریم فرمایشات سرباز شهید انقلاب اسلامی سردار قاسم سلیمانی را که بارها در آشکارا و نهان تکرار کرد که امروز جمهوری اسلامی اصل است و حفظ این حرم اصلی‌ترین اصل انقلاب اسلامی است که اگر این حرم‌ ماند دیگر حرم‌ها باقی خواهد ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه اکنون باید این سؤال اساسی برای هر سازمان و نهاد در این نظام مقدس چگونگی اجرای این فرمان باشد، افزود: نتیجه فراز و فرودهای هشت سال دولتمردان گذشته امیدی بود که توده‌‌های مردم، آن را با آرایی کمتر از گذشته در صندوق‌های رأی به اطلاع نظام رساندند و به همین دلیل آنچه به وضوح برای حقیر و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه با دولت آقای رئیسی فرمودند احیای امید و اعتماد عمومی مردم که سرمایه نظام هستند و چه مأموریت دشوار و راه سختی است در این مأموریت خطیر آنچه بر عهده ما است آیا به جز یک تلاش واحد جهادی است.

وی با بیان اینکه شورا یک پیکره واحد است، گفت: اظهارنظرهای سلیقه‌ای که برخی از اعضای شورا در گوشه و کنار در مصاحبه‌ها عنوان می‌کنند، اگر مصوبات شورا نباشد حتی در فرض بحث به‌عنوان عضو شورا جای سؤال دارد چه بسا این همه گفته‌ها در جمع آرای شورا مورد نقد یا حتی  مورد عدم تصویب واقع شوند و لازم است باز تأکید شود که شورا یک ید واحد است و متعلق به این عضو و آن عضو نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مردم حکیم و هوشمند جامعه ما در پایان مدت شورای ششم کارنامه شورا را می‌سنجند نه کارنامه اعضای شورا را؛ گل‌های شورا به نام شورا نوشته می‌شود که شورا به مثابه یک تیم در میدان عمل می‌کند، بازی خوب یک عضو شورا را چه سود اگر شورا در پایان زمان قانونی کارنامه موفقی نداشته باشد. اگر تیمی گل خورد و بازی را واگذار کرد نخواهند گفت که دروازه‌بان گل خورد بلکه شورا سرافکنده از زمین خارج خواهد شد.

طاهری تأکید کرد: شورا و اعضای شورا قانوناً نمی‌توانند به‌گونه‌ای اعمال نظارت کنند که سبب اختلال در امر مدیریت و امور اجرایی شهرداری شود، این در حالی است که بعضا عبارتی آمرانه از برخی اعضای شورا در گوشه و کنار خطاب به مسئولان شهرداری به گوش می‌رسد که حقیر فقط درددل آن‌ها را شنیده و اکنون منتقل می‌کنم. یادآور می‌شوم که مراقب محدودیت‌های قانون در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه اختلاف خوب است کما اینکه مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند اختلافاتی که سبب رشد شوند سازنده هستند، این تأکید بر «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ» است اما اگر اختلافات سبب تخریب یا قفل شدن امور شود امری مذموم است، گفت: باید از ظرفیت‌های یکدیگر در خدمت به مردم استفاده کنیم که این فرصت طلایی برای خدمت به خلق خدا به سرعت سپری خواهد شد. بار دیگر تأکید می‌کنم که وجود اختلاف نظر در شورا با احساس اختلاف نظر نزد افکار عمومی دو مقوله جدا از هم هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به اعضای شورا بیان کرد: بار و وزن برخی از مصوبات در اندازه مواد قانونی نیستند که بسیاری از این موضوعات در یک جو صمیمانه با مجموعه شهرداری قابل تفاهم و اجراست و از طرفی چه ضرورتی دارد که کلیه جلسات کمیسیون‌ها الزاما منجر به مصوبه شود.

انتهای پیام
captcha