جوانان در عرصه جهاد تبیین پاسخگوی دشمنان باشند
کد خبر: 4043013
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

جوانان در عرصه جهاد تبیین پاسخگوی دشمنان باشند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم گفتمان‌سازی بین جوانان گفت: جوانان در عرصه جهاد تبیین می‌توانند به توطئه‌های دشمنان پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، عصر دوشنبه، ۲۳ اسفند در دیدار با جمعی از جوانان که به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره نور به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند وعده داده که آنان را حاکمان زمین قرار دهد ولی شرط آن ایمان و عمل صالح است.

وی با اشاره به اینکه توشه ایمان و تقوا و عمل صالح امری است که باید همراه ما باشد، اضافه کرد: ایمان و عمل صالح مفتاح و کلید موفقیت است و این به ما می‌آموزد که حاکمیت ستمگران حاکمیت ابدی و همیشگی نیست و ظلم و ستم روزی به پایان می‌رسد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در عصر حاضر علم، تکنولوژی و اختراعات وسیله‌ای در اختیار زورگویان است که از آن در جهت حاکمیت مفسدان استفاده می‌شود و سیاست و قدرت در اختیار اخلاق و انسانیت نیست، ادامه داد: روزی می‌رسد که اختراعات و سیاست مغلوب انسانیت و اخلاق و دین می‌شود و آن زمان ظهور است که ما باید زمینه آن را فراهم کرده و جامعه را به سمت جامعه مهدوی سوق دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه در جامعه اسلامی قرار است با میزان حاکمیت قرآن حرکت کنیم و حاکم و داور ما قوانین قرآنی باشد، افزود: کسی نمی‌تواند ادعا کند که همه محاسبات منطبق بر شرع است ولی باید تلاش کنیم هر چه می‌توانیم خود را به حاکمیت قرآن نزدیک کنیم.

وی با اشاره به اینکه جوانی بهار زندگی است و بسیاری از موفقیت‌ها و کامیابی‌ها در جوانی رقم می‌خورد، اضافه کرد: جوانی در درون خود ظرفیت‌هایی دارد که اگر این ظرفیت‌ها بالفعل شود بسیاری از کارهای نشدنی را شدنی می‌کند به طوری‌که می‌تواند جهل را به علم، خرافات را به حقایق و شک را به یقین تبدیل کند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه ما باید خود را باور کنیم که دستی بیرون از استان نخواهد آمد که دو دستی ارتقای فرهنگی را در یک بسته خوش‌رنگ به ما هدیه کند بلکه ارتقای فرهنگی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها ازجمله جوانان رقم خواهد خورد، تصریح کرد: امروز مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی مبتنی بر منطق و همراه با پیشنهادهای سازنده، به‌دور از غیبت، اهانت و کارشناسی شده بین جوانان شکل گرفته است.

امام‌جمعه خرم‎آباد با یادآوری اینکه امام راحل(ره) با تکیه بر جوانان انقلاب اسلامی ایران را رقم زدند، افزود: تمام‌ پیشرفت‌های فنی و مهندسی با اتکا به جوانان رقم خواهد خورد و این به معنای این نیست که ما از دانش و تجربه افراد باسابقه استفاده نشود.

وی با اشاره به اینکه جوانان ایران اسلامی حضرت علی‌اکبر(ع) را الگوی خود قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) در صورت و ظاهر، سیرت، بیان و گفتار شبیه‌ترین فرد به رسول خدا(ص) بود و جوانان ما الگوی خود را آن حضرت قرار داده‌اند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه راه برون‌رفت از وضعیت موجودی که برای ما غیرقابل قبول است این است که خودباوری داشته باشیم و با اعتماد به نفس حرکت کرده و هم‌افزایی کنیم، گفت: اگر مجمع مشورتی جوانان در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تشکیل شده است برای هم‌افزایی است تا همه ید واحده شوند و صدای واحدی از آن شنیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و با اشاره به اینکه مدیران باید از نیروی خلاق جوانان بهره‌برداری کنند، اظهار کرد: این بهره‌برداری فقط برای استخدام نیست و از ظرفیت و مشورت و توان آنان استفاده لازم به عمل آید چراکه امروز بیش از هر زمانی به جوانان نیاز داریم.

وی بر لزوم گفتمان‌سازی در بین جوانان تأکید کرد و گفت: جوانان معایب تبعیض را بررسی کنند کمااینکه امروز دشمن با تمام اشکال وارد شده است که جوانان در عرصه جهاد تبیین می‌توانند به توطئه‌های دشمنان پاسخ دهند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه جوانان باید در کاستی‌هایی که بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده ورود کنند، گفت: نمونه آن تلاش برای کاهش فاصله عدالت اجتماعی و رفع توسعه نامتوازن در استان‌ها است که باید به توسعه متوازن تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: جلسات مشترکی بین جوانان با مدیران اقتصادی، فرهنگی و عمرانی کشاورزی دامداری، علمی دانشگاهی برگزار شود که دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان آمادگی هماهنگی و برگزاری این جلسات را دارد.

انتهای پیام
captcha