عبور تعداد حافظان قرآن ارتش از 28 هزار نفر + عکس
کد خبر: 4043120
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
نگاهی به عملکرد قرآنی آجا در سال 1400

عبور تعداد حافظان قرآن ارتش از 28 هزار نفر + عکس

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: در سال 1400 توانستیم از تربیت 14 هزار حافظ یک جزء تا کل به 28 هزار نفر برسیم و از این تعداد نیز عبور کنیم.

سرهنگ مهدی میدانی به گزارش ایکنا، طی سال جاری، با استقلال اداره قرآن، عترت و نماز ارتش جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های قرآنی آن در سطح کارکنان پایور و وظیفه و خانواده‌های ایشان، روند متفاوتی به خود گرفت.

عملکرد 1400 با فعالیت‌های عیدانه در بستر فضای مجازی در قالب محافل، مسابقات، بارگذاری حکمت‌های نهج‌البلاغه و احادیث در کانال‌های پیام‌رسان‌ها آغاز شد و در ادامه آن طی ایام ماه مبارک رمضان، برنامه‌هایی در قالب محافل قرآنی، مراسم جزء‌خوانی در مساجدِ کوی‌های سازمانی و یگان‌ها و برنامه حفظ جزء سی‌ام ویژه کودکان و فرزندان کارکنان پایور و وظیفه ادامه یافت.

برگزاری کلاس‌های تفسیر و ترجمه قرآن در ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفت. طرح‌ درس کلاس‌های مجازی قرآن نیز به صورت واحد و مشخص هر روز براساس هر جزء برگزار می‌شد و بیش از پنج هزار و 700 استاد قرآن با بهره‌مندی از این طرح درس‌های مشترک، به امر آموزش بپردازند.


بیشتر بخوانید:


سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اجرای جشنواره آیات نور گفت: براساس این طرح، هر روز «یک آیه از جزء همان روز» به صورت مناسبتی با شرح حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و حجت‌الاسلام جلیل صفت، جانشین وی با همکاری رادیو معارف و پخش در نوبت صبح هر روز ماه مبارک رمضان برگزار شد و در رمضان سال جدید نیز همین برنامه تکرار خواهد شد.

میدانی با تأکید بر اینکه امسال به دلیل استمرار شرایط کرونا، مسابقات در بستر فضای مجازی برگزار شد، افزود: در ایام تابستان و پاییز شاهد برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش و در ایام  پاییز و زمستان برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه، بیستمین دوره مسابقات دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح تمامی ادارات پنجگانه نیروی زمینی، نیروی هوایی، پدافند هوایی، نیروی دریایی و ستاد آجا بودیم. در سال 1400 در مرحله نهایی این مسابقات شاهد میزبانی نزاجا برای مسابقات بانوان شاغل و در بخش کارکنان شاهد میزبانی نهاجا بودیم.

وی با اشاره به میزبانی ارتش از مسابقات قرآن نیروهای مسلح در بخش خانواده‌ها و بانوان شاغل، ادامه داد: طی سالی که گذشت در مسابقات قرآن نیروهای مسلح شاهد برگزاری سومین دوره بخش همسران و دومین دوره فرزندان و سیزدهمین دوره بخش بانوان شاغل بودیم. به طوری که در این بخش ارتش توانست با کسب 81 مقام، رتبه نخست را در میان نیروهای سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل کسب کند.

عبور تعداد حافظان قرآن ارتش از 28 هزار نفر

میدانی به هدف‌گذاری رسیدن از 14 هزار حافظ کل به 28 هزار در سال 1400 اشاره کرد و گفت: طی برنامه‌ریزی انجام شده و با مدیریت و حمایت‌های انجام شده از سوی ادارات و فرماندهان نیروها، توانستیم از تربیت این تعداد عبور کنیم. این تعداد شامل حافظان یک جزء تا کل است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به فعالیت انجام شده در بخش عترت، ادامه داد: دهمین دوره جشنواره سراسری حدیث ارتش براساس حکمت‌های نهج‌البلاغه با حضور ۲۰ هزار شرکت‌کننده از یگان‌های ارتش طی دو مرحله مقدماتی و سراسری برگزار شد. همچنین هر روز نیز یک حکمت از نهج‌البلاغه در سیستم اداری بارگذاری می‌شود تا کارکنان و شاغلان بتوانند از مضامین آن حکمت‌ها در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره‌مند شوند.

میدانی با اشاره به همکاری با بنیاد مهدی موعود(عج)، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده 200 مدرس در مرکز یاوران حضرت مهدی(عج) تربیت شد تا با اعزام به یگان‌ها و محل‌های خدمتشان اقدام به برگزاری بیش از هزار کارگاه آشنایی با معارف مهدویت و امام زمان(عج)، آشنایی با فرهنگ انتظار و  پاسخگویی به شبهات را داشته باشند.


بیشتر ببینید:


وی به تفاهم‌نامه در سه حوزه تفسیر قرآن، مهدویت و نماز با ستاد اقامه نماز، بنیاد مهدی موعود(ع) و مؤسسه درس‌هایی از قرآنی و بهره‌مندی از تفاسیر حجت‌الاسلام محسن قرائتی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در سال آینده دوره توانمندسازی ویژه 450 نفر از ائمه جماعات مساجد یگان‌ها و کوی‌های سازمانی با هدف برگزاری 200 کارگاه آموزشی ویژه والدین برگزار شود.

میدانی به برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع «نماز» در حاشیه این کارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: همچنین در بخش عترت نیز علاوه بر بحث مهدویت و نهج‌البلاغه در صحیفه سجادیه نیز ورود خواهیم کرد تا دوره‌ تربیت مربی را به منظور تربیت مربیان آشنا با عرصه صحیفه سجادیه تربیت کنیم.

عبور تعداد حافظان قرآن ارتش از 28 هزار نفر

وی با اشاره به برنامه‌های سال 1401، ادامه داد: همچنین طرحی برای دانشجویان دانشگاه‌های ارتش با عنوان «میثاق یار دانشجویی» به منظور آشنایی با فرهنگ مهدویت و نشر معارف مهدوی در قم برگزار خواهد شد. مشابه این طرح نیز برای سربازان و کارکنان وظیفه در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با هماهنگی مسئولان فرهنگی این آستان و همکاری بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) دوره‌ای نیز برگزار خواهد شد.

میدانی با اشاره به همکاری‌ها با ستاد اقامه نماز کشور، بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و مؤسسه درس‌هایی از قرآن برای تأمین هرچه بهتر محتوای دوره‌های آموزشی، اضافه کرد: در راستای ترویج معارف قرآن کریم بین کارکنان پایور و خانواده‌ها، طرحی با عنوان «خانه‌های قرآنی» با بهره‌گیری از ابزار هنری، شعر، قصه، نمایش‌های کوتاه، حفظ آیات، نقاشی و ... برپا می‌شود.

عبور تعداد حافظان قرآن ارتش از 28 هزار نفر

وی در پایان گفت: کلاس‌ قرآن روز سه‌شنبه سطح یگان‌ها با حضور پنج هزار و 700 مدرس با 350 موضوع از سوی ستاد تفسیر و مؤسسه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام محسن قرائتی متناسب با جامعه مخاطب برای دوره‌ای پنج‌ساله نیز تدوین شده است.

انتهای پیام
captcha