تظاهرات مردم بصره در اعتراض به اعدام شیعیان در عربستان
کد خبر: 4043853
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

تظاهرات مردم بصره در اعتراض به اعدام شیعیان در عربستان

جمعی از ساکنان شهر بصره واقع در جنوب عراق، در اعتراض به اعدام 81 نفر در عربستان سعودی تظاهرات کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، تظاهرات در عراق در اعتراض به اعدام 81 نفر در عربستان با گذشت چند روز همچنان ادامه دارد.

در همین راستا در بصره، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه رژیم سعودی، از دولت و پارلمان عراق خواستند تا اعدام ده‌ها تن از پیروان اهل بیت (ع) را محکوم کنند.

عماد الاسدی، مدیر دفتر جنبش عصائب اهل‌الحق در بصره در این باره گفت: رژیم سعودی همواره تلاش می‌کند تا با گردن زدن آزادی‌خواهان و حامیان حقوق بشر در این کشور، صداهای مخالف را خاموش کند.

وی اظهار کرد که مردم بصره در همبستگی با خانواده شهدای قتل‌عام سعودی، مجالس یادبودی برگزار کردند و سکوت و انفعال جامعه جهانی مدعی حقوق بشر در قبال این کشتار را محکوم کردند.

الاسدی تأکید کرد که رژیم سعودی از زمان تأسیس تا به امروز کشتار آزادی خواهان را متوقف نکرده است.

شیخ رعد البحیلی، مدیر مرکز اسلامی جنوب نیز که در این مراسم شرکت کرده است، در این باره گفت: مراسم برگزار شده در بصره در راستای همبستگی و در عین حال تقبیح کاری است که نیروهای سعودی انجام دادند.

حکیم الموسوی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نیز در این باره گفت: ما به سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر می‌گوییم که چرا شما نسبت به این جنایات که توسط آل‌سعود انجام می‌شود، کور هستید؟ این کشتار امتدادی است برای تاریخ عربستان که پر از جنایت، قتل، اعدام و تروریسم است.

انتهای پیام
captcha