تداوم نقض آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی در الحدیده یمن
کد خبر: 4045959
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

تداوم نقض آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی در الحدیده یمن

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بار آتش‌بس در استان الحدیده یمن را نقض کرده‌ است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، منابع نظامی یمن اعلام کردند، نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بار آتش بس ادعایی در الحدیده را نقض کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی با حملات توپخانه، راکتی و پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطقی در الحدیده این آتش بس را نقض کردند.

همچنین جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته در سه نوبت شهرستان‌های الحزم و الغیل در استان الجوف یمن را بمباران کردند.

این در حالی است که ائتلاف سعودی پنجشنبه شب مدعی شده بود که به آتش بس در یمن پایبند است و عملیات نظامی در این کشور انجام نداده است.

ائتلاف سعودی بامداد چهارشنبه مدعی شد که عملیات نظامی خود در یمن را متوقف می‌کند. این در حالی است که از زمان اعلام آن از سوی ائتلاف سعودی این آتش بس بارها نقض شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

انتهای پیام
captcha