تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران
کد خبر: 4046316
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک از ساعت ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ از روز دوشنبه ۱۵ فروردین‌ماه خبر داد.

طرح ترافیک

به گزارش ایکنا به نقل از معاونت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز ۱۴ فروردین‌ماه در جلسه هماهنگی تمهیدات حمل و نقل و ترافیک همزمان با فعالیت مراکز آموزشی با اشاره به تغییر ساعت طرح ترافیک شهر تهران از فردا گفت: از ۱۵ فروردین‌ماه طرح ترافیک از ساعت 6:30 آغاز می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک ساعات پایانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ساعت ۱۹ است که به علت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تا آخر این ماه، ساعت پایانی طرح ترافیک ساعت ۱۷ است.

معاون شهردار تهران با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مراکز آموزشی از ۱۴ فروردین ماه افزود: این تصمیم هرچند به یکباره اعلام شد، اما شهرداری تهران برنامه ریزی‌هایی را در این زمینه به ویژه افزایش ظرفیت حوزه حمل و نقل عمومی انجام داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی تهران عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که به دلیل بی توجهی در سال‌های گذشته ایجاد شده و رفع آن زمان بر است؛ اما سعی کردیم تا با تمام توان با اقداماتی مانند کاهش سرفاصله اعزام قطار‌های ناوگان مترو و اتوبوس‌های تندرو (بی آرتی) این کمبود را جبران کنیم.

شفیعی با اشاره به اعزام ناوگان در صورت ازدحام مسافر تأکید کرد: با مجوز پلیس راهور ون‌هایی را در خطوط پر تردد اعزام می‌کنیم تا جابه جایی مسافران انجام شود.

وی با اشاره به افزایش شیفت رانندگان گفت: شهرداری تهران آمادگی دارد تا با همکاری شهروندان وضعیت ترافیکی تهران را بهبود بخشد. در این زمینه از شهروندان می‌خواهیم تا با استفاده از حمل و نقل عمومی و همپایی سفر بار ترافیکی شهر را مدیریت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به وضعیت ترافیک پایتخت در اوایل روز کاری بعد از تعطیلات نوروز بیان کرد: رصد وضعیت ترافیک نشان از افزایش ۳۵ درصدی ترافیک به نسبت سال گذشته در طول معابر درگیر دارد؛ این افزایش ترافیک شامل سفر‌های آموزشی هستند.

انتهای پیام
captcha