ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» رهبر برای جهاد تبیین
کد خبر: 4046537
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» رهبر برای جهاد تبیین

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امروز با سنگین‌ترین جنگ نرم تاریخ روبه‌رو هستیم، گفت: ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» رهبر بلند شده است و در این زمان نصرت به معنای یاری بهنگام ولی خدا برابر دشمن است.

خضری دبیر جبهه فرهنگی قزوین

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خضری، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به آیه ۵۲ سوره آل عمران «فَلَمَّا أَحَسَّ عِیسَیٰ مِنْهُمُ الْکفْرَ قَالَ مَنْ أَنْصَارِی إِلَی اللَّهِ قَالَ الْحَوَارِیونَ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ آمَنَّا بِاللَّهِ وَاشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ؛ پس چون عیسی به یقین دریافت که قوم ایمان نخواهند آورد، گفت: کیست که با من دین خدا را یاری کند؟ حواریّون (شاگردان خاص او) گفتند: ما یاری کنندگان دین خداییم، به خدا ایمان آورده‌ایم، و گواهی ده که ما تسلیم فرمان اوییم»، اظهار کرد: این آیه یکی از آیاتی است که بر تبیین دلالت دارد؛ نکته اول آیه این است که جنگ جهاد و تبیین در میدان جنگ ایمان و کفر است و یک جنگ جغرافیایی نیست.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در میلاد حضرت زهرا (س) گفتند که جنگ تبیین جنگ بی‌امان است و در آن وقفه وجود ندارد؛ در این جنگ لحظه‌ای توقف نیست و جنگ بین اسلام و کفر و حق و باطل، روایت دروغ و حقیقت جبهه شیطان و جهاد فی سبیل الله است.

دبیر جبهه فرهنگی استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز در جنگ روایت‌ها قرار داریم که از داخل و خارج مفاهیمی را القا می‌کنند که ایران وابسته به روسیه است این جنگ روایت، مبنای یک فتنه بزرگ می‌شود و در حال حاضر دشمن روی این روایت دروغ که ما وابسته شدیم کار می‌کند.

معنای وابستگی را بدانیم

وی ادامه داد: پوتین رئیس‌جمهوری مغرور است این فرد مغرور وقتی به ایران می‌آید خدمت مقام معظم رهبری می‌رسد تا رهنمود بگیرد؛ حال باید به افرادی که درگیر جنگ روایت‌ها شدند بگوییم ما وابسته هستیم یا روسیه؟! در اینجا باید بگوییم یا معنای وابستگی را نمی‌دانیم یا جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب را نمی‌شناسیم. در جریان سوریه، ایران فرمانده میدان بود و روسیه نیروی هوایی و تابع ما بود و به خدمت مدافعین حرم درآمد؛ علاوه بر آن ایران ۸۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات مختلف به روسیه انجام داده آیا این‌ها معنای وابستگی است!

خضری تشریح کرد: رهبر در نامه به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان عنوان کردند «دانشجویان عزیز رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان رفته بود نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیت‌های ویژه‌اند. شناخت جبهه‌بندی‌ها و صف‌آرایی‌ها و انتخاب موضع درست، مسئولیت کوتاه مدت و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه حق وظیفه میان‌مدت آنان است. شما جوانان عزیز می‌توانید در هر 2 بخش بدرخشید و امید به انجمن‌هایی را که مزین به نام مبارک اسلام است باور نمایید، توفیقات روزافزون شما را از خداوند قدیر و حکیم مسئلت می‌کنم».

دبیر جبهه فرهنگی استان قزوین اضافه کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان بیان کردند «جهاد تبیین، راه مقابله با سنگین‌ترین جنگ نرم تاریخ کشور است، دشمن با مزدور پروری و حرام‌خوارسازی به دنبال اغوای خواص و مردم است». حرف جدید این است که هنوز در پیچ تاریخی هستیم و امروز سنگین‌ترین جنگ نرم تاریخ را مشاهده می‌کنیم؛ شفافیت جبهه‌بندی‌ها و صف‌آرایی‌ها وظیفه کوتاه‌مدت و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه حق وظیفه میان‌مدت ماست.

خضری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان مدافعان حرم «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» نگفتند اما امروز ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» رهبر بلند شده است؛ نصرت به معنای یاری به هنگام ولی خدا در برابر دشمن است. امروزه با مارپیچ سکوت مواجهیم و مردم تصور می‌کنند که انقلاب قابل دفاع نیست. اولین لازمه جهاد تبیین این است که دستگاه فکری ما با دستگاه فکری ولی‌فقیه تنظیم باشد؛ حاج قاسم بیان کرد که «امروز قرارگاه حسین بن علی(ع) در ایران است، بدانید جمهوری اسلامی حرم است و امید مظلومین عالم به ایران است».

ظرفیت روضه‌های خانگی در جهاد تبیین

این مسئول یادآور شد: البته باید بگوییم، «منبر» رسانه‌ای بی‌بدیل است و باید از ظرفیت روضه‌های خانگی در جهاد تبیین استفاده کنیم؛ حضرت علی(ع) می‌گویند «واللَّه اللَّه فی الجهاد باموالکم و انفسکم و السنتکم فی سبیل‌اللَّه؛ اللَّه اللَّه در جهاد؛ مبادا جهاد در راه خدا را با مال و جان و زبانْ ترک کنید». هرکس که این جمله در طول تاریخ به او رسیده باید جهاد کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به معنای واقعی کلمه گفتند خود را مجهز کنید و وارد میدان تبیین شوید؛ این بدان معناست که یک عرصه از این جهاد، تبیین مبانی اندیشه‌هاست بنابراین کتاب «طرح کلی اندیشه در قرآن» نوشته مقام معظم رهبری مبانی اندیشه است؛ کتاب «انسان ۲۵۰ ساله»، «جلد ۲۱ صحیفه حضرت امام(ره)» و کتاب «شب ظلمانی شاهنشاهی» از دیگر کتبی است که باید مطالعه شود.

حجت‌الاسلام خضری گفت: کتاب «صعود چهل ساله» دستاوردهای انقلاب را مطرح کرده است که باید بخوانیم و دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنیم. اگر دشمن موفق به تطهیر پهلوی در اذهان شود زحمت تمامی شهدا به هدر خواهد رفت؛ پیشنهاد می‌کنیم کتاب «تاریخ تحولات» را مطالعه کنید. سخنرانی هر ساله مقام معظم رهبری با دانشجویان، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت حضرت امام در روز ۱۴ خرداد و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان نیز بسیار مهم هستند.

انتهای پیام
captcha