شرایط اقلیمی کشور در سال جاری چندان مطلوب نخواهد بود
کد خبر: 4046643
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
یک پیش‌بینی نگران کننده؛

شرایط اقلیمی کشور در سال جاری چندان مطلوب نخواهد بود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» به عنوان شعار سال جدید سازمان محیط زیست، گفت: شواهد حاکی از آن است که شرایط اقلیمی کشور در سال جاری وضعیت چندان مطلوبی نخواهد داشت.

شرایط اقلیمی کشور در سال جاری چندان مطلوب نخواهدبود

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از نام‌گذاری شعار سال جدید برای محیط زیست کشور خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری سال 1401 را به نام «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری کردند و این نامگذاری نه به مثابه یک شعار بلکه فرمانی از سوی فرمانده است و بر همه ما تکلیف است که با تبعیت از فرماندهی، برای تحقق این فرمان بکوشیم.

وی گفت: ما در سازمان حفاظت محیط زیست و هم سو با شعار سال حضرت آقا، یک شعار محیط زیستی برای امسال پیشنهاد کردیم که عبارت است از: «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه».

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رئیس جمهور مقرر کرده‌اند که اعضای هیئت دولت هر ماه و حداکثر هر دو ماه باید گزارشی از اقدامات انجام شده برای تحقق شعار سال ارائه کنند، گفت: ما از گذشته برای بحث فناوری و دانش بنیان در سازمان حفاظت محیط زیست برنامه داشتیم که پس از نامگذاری امسال، این بحث شتاب بیشتری خواهدگرفت.

شرایط اقلیمی کشور وضعیت چندان مطلوبی نخواهد داشت

سلاجقه در ادامه تصریح کرد: متاسفانه شواهد حاکی از آن است که شرایط اقلیمی کشور در سال جاری وضعیت چندان مطلوبی نخواهدداشت. دو مقوله آب و ریزگردها، از مباحث اساسی است که سازمان محیط زیست باید برای مدیریت آن مجهز شود.

هیچ کلنگ بدون مجوزی بر زمین نخواهدخورد

وی افزود: مطمئنا آنچه در عرصه محیط زیست کشور اتفاق می‌افتد، جدای از قانون نخواهدبود و از این پس، هیچ کلنگ بدون مجوزی بر زمین نخواهدخورد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر لزوم تلاش برای کوتاه کردن فرآیندها، گفت: سال 1401 علاوه بر تاکید بیشتر بر مباحث فناورانه و دانش بنیان، تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی و پایش‌های زیست محیطی را با دقت بیشتر پیگیری خواهیم‌کرد و از تمام ظرفیت‌های کشور بهره می‌گیریم.

سلاجقه، مردم پایه بودن محیط زیست را به معنای استفاده از ظرفیت مردم برای حفظ و ارتقای محیط زیست کشور دانست و تصریح کرد: امیدوارم امسال، سال شعار نباشد بلکه سال تحقق فرمان باشد؛ دانش بنیان شدن یعنی رسوخ علم، اندیشه و دانش در سیستم و هرگاه این اتفاق بیفتد، محیط زیست کمتر تخریب شده و شرایط محیط زیستی کشور ارتقا می یابد.

وی در پایان تصریح کرد: در سازمان حفاظت محیط زیست میثاق می‌بندیم در راه تحقق فرمان سال کوشش کنیم. تلاش‌های بدنه کارشناسی و مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست در سال 1400 قابل تقدیر است و ما آماده‌ایم از نظرات بدنه کارشناسی سازمان برای رفع چالش‌های زیست محیطی کشور بهره بگیریم.

انتهای پیام
captcha