راهیابی 15 گروه هم‌خوانی به فینال جشنواره آواها و نغمات + ‌اسامی گروه‌ها
کد خبر: 4052999
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

راهیابی 15 گروه هم‌خوانی به فینال جشنواره آواها و نغمات + ‌اسامی گروه‌ها

مرحله نهایی جشنواره آواها و نغمات بعدازظهر امروز به منظور داوری آثار راه‌یافته به فینال این جشنواره برگزار می‌شود.

راهیابی 15 گروه هم‌خوانی به فینال جشنواره آوها و نغمات + ‌اسامی گروه‌ها

به گزارش ایکنا، بخش آواها و نغمات قرآنی که به صورت جشنواره‌ای برگزار می‌شود یکی از بخش‌های بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن است که مسئولیت آن بر عهده رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ است.

در این بخش از تمامی مجموعه‌هایی که در حوزه آواها و سرودهای دینی و قرآنی در طول سال کار می‌کنند درخواست شده آثار خود را ارائه کنند تا پس از داوری، برترین‌ها معرفی شوند.

بر همین اساس این جشنواره که یادبود مرحوم «حسن صفری» است به صورت مجازی، با عنوان «آوای نور» ویژه گروه‌های تواشیح و مدیحه‌سرایی کشور با موضوع قرآن، ادعیه و مناجات برگزار می‌شود و گروه‌های متقاضی حضور تا ۳۱ فروردین‌ماه فرصت داشتند تا آثار خود را ارسال کنند.

جشنواره آوای نور در دو بخش اصلی و جنبی بود و بخش اصلی قرآن، مناجات و ادعیه و در بخش جنبی نیز مناسبت‌های ماه مبارک رمضان شامل امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و حضرت خدیجه(س) را شامل می‌شد.

رحیم قربانی، مسئول بخش آواها و نغمات بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری داوری مرحله نهایی این جشنواره در روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه، گفت: در مجموع 85 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. داوری اولیه بر روی این آثار انجام شد و از بین آنها 46 اثر به مرحله نیمه نهایی رسید.

راهیابی 15 گروه هم‌خوانی به فینال جشنواره آواها و نغمات + ‌اسامی گروه‌ها

وی با اشاره به برگزاری داوری مرحله نیمه‌نهایی در روز سوم اردیبهشت‌ماه،‌ گفت: در نهایت 15 گروه به مرحله نهایی راه یافته‌اند. این مرحله به صورت حضوری و زنده در روز هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه این جشنواره نیز ساعت 18 همین روز در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

اسامی گروه‌هایی که به این مرحله راه پیدا کرده‌اند، شامل گروه‌های اعلاء تبریز، العباد خوزستان، الغدیر تهران، انوارالهدی قم، بشارت مازندران، تسنیم البرز، تسنیم اصفهان، دانشگاه امام صادق(ع)، ذکر تهران، سبحان تهران، شهید محسن فرجی تهران، طه مازندران، محراب تهران، منتظرات موعود خراسانی رضوی و وصال تهران.

پنج گروه به عنوان گروه برتر و سه گروه نیز در بخش جنبی معرفی می‌شوند. جوایز گروه اول 10 میلیون تومان؛ گروه دوم هشت؛ گروه سوم، شش؛ گروه چهارم چهار میلیون و گروه پنجم نیز دو میلیون تومان خواهد بود.

همچنین داوری مرحله نهایی این جشنواره را اساتیدی همچون غلامرضا شاه‌میوه، احمد لیایی، محمدرضا جنتی، اسماعیل مومن ثانی و هادی قاسمی بر عهده دارد.

انتهای پیام
captcha