راه‌اندازی رشته‌های آموزشی مرتبط با مهدویت و تربیت مربی در المصطفی
کد خبر: 4053131
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

راه‌اندازی رشته‌های آموزشی مرتبط با مهدویت و تربیت مربی در المصطفی

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه از آمادگی جامعةالمصطفی برای راه‌اندازی رشته‌های آموزشی مهدویت و برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهدویت در این مرکز علمی بین‌المللی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، هفتم اردیبهشت در دیدار مدیر و معاونین بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) اظهارکرد: هر چند مسئله مهدویت و منجی، مسئله همه عالم به شمار می‌آید، ولی این موضوع از شاخصه‌های مهم مکتب اهل‌بیت(ع) بوده، برای ما بسیار مهم است و باید در همه ابعاد علمی، آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی - اجتماعی در جهت آشنایی جامعه با این معارف و بسط و گسترش آن بکوشیم.

وی پرداختن به موضوع مهدویت را یکی از وظایف مهم حوزه‌علمیه برشمرد و افزود: جامعةالمصطفی، پیش از این، رشته مهدویت‌پژوهی را طراحی کرده که باید اجرای آن با همکاری بخش‌های مرتبط تسریع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به گام‌های خوبی که در حوزه علمیه قم در زمینه مهدویت برداشته شده است، ادامه داد: هم‌اکنون، مؤسسات و بنیاد‌های مختلفی به این مسئله می‌پردازند که جای خشنودی است و البته در جامعةالمصطفی نیز زمینه‌های مناسب و متعددی برای این موضوع وجود دارد.

راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با مهدویت در مقاطع ارشد، دکترا و سطوح ۳ و ۴

وی راه‌اندازی رشته‌های آموزشی مرتبط با مهدویت را در مقاطع ارشد و دکتری و سطوح ۳ و ۴ جامعةالمصطفی، یکی از این زمینه‌ها دانست و تصریح کرد: در کنار این رشته‌های بلندمدت، برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت و دوره‌های آموزشی برای طلاب و خانواده‌های آنان، یکی دیگر از محور‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهدویت می‌تواند برای طلاب جامعةالمصطفی بسیار مفید و کارساز باشد و مسلماً مورد استقبال طلاب نیز قرار خواهد گرفت.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه بخش پژوهش را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم جامعةالمصطفی دانست و گفت: در این زمینه می‌توان با برنامه‌ریزی و ارائه مشوق‌هایی، نگارش مقالات، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترای طلاب جامعةالمصطفی را به سوی مباحث مهدویت سوق داد. یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب جامعةالمصطفی، موضوع ترجمه آثار به زبان‌های گوناگون است که می‌توان از این فرصت برای ترجمه آثار مهدویت به زبان‌های مختلف بهره‌برداری کرد.

رئیس جامعةالمصطفی، با تأکید بر اهمیت موضوع مهدویت برای پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) و حوزه‌های‌علمیه، اظهار کرد: ارتباط با مراکز مشابه در خارج کشور و دیگر محور‌های همکاری می‌تواند در قالب تفاهم‌نامه‌ای گردآوری شده و مبنای همکاری مشترک جامعةالمصطفی و بنیاد مهدی موعود(عج) قرار گیرد.

هدف ما توسعه مهدویت و مقابله با آسیب‌هاست

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام ناصر شهیدی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در استان قم، گفت: این بنیاد در سال ۱۳۸۰ به همت حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی پایه‌گذاری شد و مرکز تخصصی مهدویت پشتوانه علمی آن به شمار می‌رود و به فعالیت مشغول است.

وی ادامه داد: ما در قم توفیق خدمت به حضرت، ولی عصر(عج) را داریم و هدف اصلی این بنیاد، گسترش معارف مهدویت و مقابله با آسیب‌هاست.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و بین‌المللی جامعةالمصطفی، بیان کرد: جامعةالمصطفی دانشگاه بزرگی در عرصه بین‌الملل به شمار می‌رود و می‌تواند با مرکز تخصصی مهدویت، که از نظر علمی ظرفیت بزرگی در اختیار دارد، تعامل علمی و فرهنگی مؤثر ایجاد کند.

در پایان این جلسه، مقرر شد کارگروهی مشترک به منظور تنظیم متن تفاهم‌نامه همکاری جامعةالمصطفی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha