قدس؛ نماد وحدت جهان اسلام
کد خبر: 4053371
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
استاد جامعه المصطفی العالمیه گلستان بیان کرد:

قدس؛ نماد وحدت جهان اسلام

استاد جامعه المصطفی العالمیه گلستان با بیان اینکه روز قدس نماد وحدت جهان اسلام است، افزود: روز جهانی قدس به عنوان اولویت جهان اسلام مطرح شده و فرصتی برای امت واحده اسلامی قابل تحقق است که امیدواریم به زودی نماز جماعت را در قدس همه کشورها بجا بیاورند.

هدایت حسین محصلی استاد جامعه المصطفی العالمیه گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، هدایت حسین محصلی، استاد جامعه المصطفی العالمیه گلستان در میزگرد تخصصی قدس، نماد وحدت و مقاومت که امروز ۸ اردیبهشت در اداره تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت:امام خمینی(ره) با هدف پشتیبانی مردمی از فلسطین، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند و خواستار تشکیل جبهه متحداسلامی و انسانی برای تحقق حقوق مظلومان و مبارزه با ظالم و سیاست‌های آن‌ها تا فروپاشی استعمار و استبداد و ایجاد امنیت و آرامش در جهان شد.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه فلسطین در قبل از انقلاب در آستانه حذف از جغرافیای جهان اسلام بود، تصریح کرد: فلسطین در قبل از انقلاب دچار یاس وناامیدی، عدم وحدت و انسجام و از سوی دیگر هرج و مرج تشدد گرفتار بود، اما با شکل‌گیری انقلاب به نوعی تغییر و تحول اساسی در کشورهای اسلامی ایجاد شد که اولین آنها شکل‌گیری انتفاضه بود.

استاد جامعه المصطفی العالمیه گلستان بیان کرد: امام راحل(ره) تحول اساسی در مجموعه کشورهای اسلامی و ملت فلسطین با پیروزی انقلاب اسلامی رقم زد و انقلاب مساجد و اماکن دینی یک الگویی از پیروزی انقلاب برای بصیرت یافتن مسلمانان و شکل گرفتن جنبش جهاد اسلامی در فلسطین شد.

محصلی بیان اینکه روز جهانی قدس با بصیرت امام خمینی(ره) باعث تقویت بیداری اسلامی با رویکرد فرهنگی شد، افزود: نقش فرهنگ برای تشکیل بسیج و مقابله با هجمه‌های دشمن بسیار اهمیت دارد اگر فرهنگ جامعه‌ای رشد و توسعه پیدا کند این تغییرات به دیگر مسائل اقتصادی و سیاسی هم بسط داده می‌شود بنابراین فلسطین بعد از انقلاب از نظر فرهنگی برای مقابله با رژیم صهیونیستی توسعه پیدا کرد و توانست جنبش‌های نظیر حماس را ایجاد کند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه روز قدس نماد وحدت جهان اسلام است، افزود: روز جهانی قدس به عنوان اولویت جهان اسلام مطرح شده و فرصتی برای امت واحده اسلامی قابل تحقق است که امیدواریم به زودی نماز جماعت را در قدس همه کشورها بجا بیاورند.

انتهای پیام
captcha