فعالیت بیش از 1300 گروه جهادی در البرز
کد خبر: 4055105
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

فعالیت بیش از 1300 گروه جهادی در البرز

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی به‌صورت سازمان یافته در سطح محلات و اقشار استان شکل گرفته است.

بسیج سازندگی

به گزارش ایکنا از البرز، مهران طیران، مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز، 17 اردیبهشت در جمع خبرنگاران به‌مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی و آغاز هفته بسیج سازندگی، اظهار کرد: این روز را به جهادگران عرصه‌های خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی و سازندگی سراسر کشور به‌ویژه گروه‌های جهادی استان البرز که به حق یکی از گروه‌های فعال در سطح کشور محسوب می‌شوند و خدمات ارزنده‌ای در داخل و خارج استان به‌عنوان سفیران استان البرز در مناطق محروم کشور ارائه می‌دهند، تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان دهه بسیج سازندگی نام‌گذاری شده است، بیان کرد: در سال ۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری سازمان بسیج سازندگی در امتداد جهاد سازندگی شکل گرفت و خدمات مختلف را در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال برنامه‌ریزی شد و تا به امروز ادامه دارد.

طیران با بیان اینکه به‌مناسبت بیست‌ودومین سالروز تشکیل این نهاد مقدس، بسیج سازندگی البرز برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده است، گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی به‌صورت سازمان یافته در سطح محلات و اقشار استان شکل گرفته است؛ بخشی عمده‌ای از آنها گروه‌های جهادی هستند که به‌صورت محله‌محور و با محوریت مسجد و پایگاه‌های بسیج شکل گرفته‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز بیان کرد: همچنین گروه‌های جهادی تخصصی دیگر نیز، فعالیت‌های متنوعی را در حوزه‌های تخصصی خود مانند بسیج جامع کشاورزی، بسیج مهندسین عمران، بسیج مهندسین صنعت، بسیج کارگری، بسیج فرهنگیان، بسیج دانشجویان، بسیج دانش‌آموزی و بسیج جامع پزشکی و ۲۲ قشر که همگی آنها در قالب گروه‌های جهادی فعالیت‌های متنوع را انجام می‌دهند.

طیران با بیان اینکه برای دهه بسیج سازندگی ۱۰۰ عنوان برنامه جهادی در استان البرز پیش‌بینی شده است، گفت: مهم‌ترین بخش آن در سه حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی، کمک‌های مؤمنانه، اشتغال و آموزش‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شده است که شامل بهسازی خانه‌های محروم، ترمیم راه روستایی، پاک‌سازی محیط زیست و لایروبی جوی‌های کشاورزی، میز خدمت، مشاوره‌های حقوقی، بازسازی منازل نیازمندان، بهداشت و سلامت مناطق حاشیه‌نشین، پروژه‌های آب‌رسانی، طبخ غذا ویژه ایتام و… است.

وی اظهار کرد: چند برنامه محوری دیگر نیز در نواحی برنامه‌ریزی شده است که شامل تجلیل از جهادگران نمونه استان و شهرستان، رزمایش جهادگران فاطمی در روز پنجشنبه پیش رو در ورزشگاه انقلاب کرج و افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه ویژه‌برنامه رزمایش جهاد امیدآفرینی از ۳ تا ۱۳ خردادماه سال جاری در ۱۳ محله استان آغاز خواهد شد، تصریح کرد: گروه‌های جهادی که در رزمایش جهادگران فاطمی حضور دارند آمادگی خود را برای حضور در رزمایش جهاد امیدآفرینی اعلام خواهند کرد و به‌صورت گسترده در مناطق هدف برنامه‌ریزی شده، اقدامات گسترده‌ای را انجام خواهند داد.

وی متذکر شد: اجلاسیه مجمع جهادگران سراسر کشور به‌صورت متمرکز خردادماه در استان خوزستان برگزار می‌شود که اعضای شورای جهادی استان به این مجمع اعزام و انتخابات مجمع کشوری هم شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha