ضرورت حمایت از مدیران ثروت ساز
کد خبر: 4056566
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

ضرورت حمایت از مدیران ثروت ساز

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مدیر اگر سالم و پاک دست است و تولید ثروت می کند باید به گونه ای از او حمایت کرد تا تشویق شود و بیشتر کار‌کند، گفت: از طرف دیگر، این حمایت ها به سلامت کار مدیر بیشتر می انجامد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جوان انرژی دارد اما حمایت می خواهد و تجربیات بقیه افراد باید به کمک جوانان بیاید.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد در دولت فعلی، مدیران بعضاً دیر تغییر می کنند، افزود: طبیعی است که هر مدیری منصوب می‌شود مورد رضایت همه نیست، برخی موافق و برخی مخالف هستند؛ اما در شرایط فعلی کشور تا وقتی می شود با یک نفر کار کرد باید محکم کار را ادامه دهیم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه در فضای کار و مدیریت دو مسئله مطرح است، اظهار کرد: در ابتدا باید جلوی ریخت و پاش ها را بگیریم، شاید حجم کار مدیران در بخش های مختلف کشور سنگین تر باشد اما نوع مشکل شبیه هم است.
وی با تأکید براینکه همه باید در این مسئله هم فکری کنیم و به دنبال آن باشیم، تصریح کرد: اگر جلوی ریخت و پاش ها گرفته شود، سلامتی در مجموعه به وجود می آید و درآمد موجود، درست هزینه می شود.
آیت الله دژکام اضافه کرد: امروز بسیاری از گله ها به این دلیل است که ریخت و پاش می‌شود یا کسانی ناحقی می‌کنند و عدالت وجود ندارد؛ هر چند در این راستا قوه قضاییه بیشتر درگیر است اما می شود نظارت های درون سازمانی به نحوی باشد که کار به دستگاه قضایی کشیده نشود.
 وی با بیان اینکه به جز موضوع سلامت اقتصادی، نکته مهم دیگر مسئله تولید و اشتغال است که مقام معظم رهبری هر سال به آن تأکید می کنند و باید تغییر کند، افزود: یکی از مواردی که اشتغال زایی می کند مسئله راه و راه آهن است که خوشبختانه پروژه مورد نیاز در این سبک در فارس زیاد داریم و اگر در این خصوص فعالیت شروع شود اشتغال زایی خوبی برای استان دارد.
نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد:اگر کار کنید مردم متوجه می شوند و حس می کنند؛ یعنی وقتی سرمایه گذاری و کار شروع شد، اشتغال ایجاد می شود که از نظر اقتصادی، اقتدار و امنیت را افزایش می دهد و این اشتغال بسیار به این بحث کمک می دهد.
آیت الله دژکام با تصریح اینکه مجموعه تلاش های دولت جدید امیدواری ایجاد کرده است اما درخصوص ورشکستگی شرکت ها باید فکری کنیم، بیان کرد: اگر مدیر تولید ثروت کند در کشورهایی مانند ژاپن از هزینه کردن برای او دریغ نمی کنند، به طور مثال در کشور ژاپن حق مدیریت، ۸۰ درصد و حق ثروت، ۲۰ درصد است که این مدیر را تشویق می کند.
وی ادامه داد: در نگاه اسلامی که به دنبال عدالت هستیم باید به این نکته دقت شود که این مدیر است که ثروت را افزایش می دهد و اگر کنار رود شرکت ضرر می کند، مدیر اگر سالم و پاک دست است و تولید ثروت می کند باید به گونه ای از او حمایت کنید که تشویق شود تا بیشتر کار‌کند؛ از طرف دیگر، این حمایت ها به سلامت کار مدیر بیشتر می انجامد.
وی در پایان تأکید کرد: در کشورهای پیشرفته تر، پول به تناسب کاری که انجام می دهند، پرداخت می شود؛ ما نیز باید این مسئله را به عنوان پایه عدالت در نظر بگیریم.

انتهای پیام
captcha