فروش 137 میلیارد ریالی نمایشگاه مجازی کتاب
کد خبر: 4056708
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰

فروش 137 میلیارد ریالی نمایشگاه مجازی کتاب

علی رمضانی، سخنگوی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فروش 137 میلیارد ریالی نمایشگاه مجازی خبر داد.

فروش 137 میلیارد ریالی نمایشگاه مجازی کتاببه گزارش خبرنگار ایکنا، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سومین روز نمایشگاه عصر امروز؛ جمعه 23 اردیبهشت‌ در سومین نشست خبری این نمایشگاه با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بخش تشریفات برگزار شد، با ارائه آماری از فروش بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: بیش از 200 هزار عنوان کتاب در بخش مجازی نمایشگاه عرضه شده است که از میان آن‌ها مجموعه کتاب‌‌هایی که تا ساعت 15 و 30 دقیقه امروز فروش رفته به 156 هزار و 954 نسخه در 53 هزار و 63 فاکتور بوده است.
سخنگوی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین مجموع فروش ریالی نمایشگاه را 137 میلیارد ریال و تعداد کل سفارش‌های ارسال شده را 13 هزار و 817 مرسوله اعلام کرد.
قائم‌مقام سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌ تهران ضمن اشاره به فعالیت مرکز پاسخگویی نمایشگاه گفت: تاکنون حدود 10 هزار تماس در این مرکز پاسخ داده و سه هزار و 300 تماس نیز پیگیری شده است.
رمضانی همچنین به حجم گسترده تبادلات فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و افزود: باید قبول کرد که تبادل رایت یک امر فوری نیست بلکه محصول تعاملات مستمر بین آژانس‌های ادبی و ناشران است که در درازمدت به نتیجه می‌رسد و مذاکرات بعد از نمایشگاه ادامه دارد.
سخنگوی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش دیگر سخنان خود از حضور هیأتی از تاجیکستان در این دوره از نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: امروز هیأتی 25 نفره از تاجیکستان به نمایشگاه آمده تا از ظرفیت‌های موجود به دنبال دو سال تعطیلی نمایشگاه استفاده کند.
رمضانی درباره طرح سوالی مبنی بر فروش کتاب در خارج از غرفه و فضای غیرمسقف نیز توضیح داد: هرگونه فروش کتاب خارج از فضا مسقف ممنوع است و اگر هر کسی موردی دید به ما گزارش بدهد.
وی در ادامه از حضور نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس، همچنین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نمایشگاه تشکر کرد و گفت: نظارت جدی بر غرفه‌های ارائه مواد غذایی داریم و فعالیت آن‌ها پایش می‌شود، یکی از غرفه‌ها که الزامات بهداشتی را رعایت نکرده بود پلمب شده است، این غرفه بعد از رفع نواقص و پرداخت جریمه مجددا بازگشایی خواهد شد.
رمضانی با اشاره به استقبال شهروندان از نمایشگاه کتاب تهران خاطرنشان کرد: حدود ۴۵ مهمان خارجی علاوه بر دیدار با رئیس نمایشگاه از غرفه قطر، عمان و سفارت تاجیکستان بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha