بررسی راهکارهای تحقق مطالبات رهبر انقلاب در جلسه شورای توسعه
کد خبر: 4056815
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

بررسی راهکارهای تحقق مطالبات رهبر انقلاب در جلسه شورای توسعه

پنجاه و چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی فردا به منظور بررسی سه دستور برگزار می‌شود که طی یکی از این دستورها نحوه تحقق مطالبات اخیر قرآنی مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی راهکارهای تحقق مطالبات رهبری در جلسه شورای توسعه

به گزارش، پنجاه و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که اولین جلسه این شورا در سال جدید است، صبح روز یکشنبه، 25 اردیبهشت‌ماه به منظور بررسی سه دستور و یک پیش‌دستور برگزار می‌شود.

در نوبت پیش از دستور تقویم برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مجمع مشورتی در سال 1401 برای تصویب نهایی ارائه می‌شود.

بر  اساس این گزارش اولین دستور این جلسه به بررسی نحوه تحقق مطالبات اخیر قرآنی رمضانیه مقام معظم رهبری و مدل اجرای الگوی مسجد تراز قرآنی اختصاص خواهد داشت.

دومین دستور این جلسه نیز تصویب جزئیات شاخص‌های انتصاب مدیران امور قرآنی است. این موضوع پیش از این در جلسات 53، 54 و 55 شورای توسعه فرهنگ قرآنی و جلسات 119، 120 و 121 مجمع مشورتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و تنها تصویب نهایی آن در صحن شورا باقی مانده است.

بررسی و تصویب ماده‌واحده تشکیل کمیته ساماندهی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های امور قرآنی کشور نیز دستور سوم این جلسه است. این موضوع پیشتر در جلسه 53 شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز ارائه شده است.

در خصوص این دستور لازم به ذکر است متعاقب گردآوری کتاب سال عملکرد قرآنی دستگاه‌ها در سال‌های 98 و 99 سامانه‌ای برای دریافتِ سیستمی گزارش از دستگاه‌ها در دبیرخانه طراحی شد. هنگام رونمایی از این سامانه در جلسه 53 شورای توسعه که اوایل آذرماه سال گذشته برگزار شد، با تذکر سرپرست معاونت قرآن و عترت، مقرر شد به منظور جلوگیری از همپوشانی و ساماندهی سامانه‌‌های قرآنی کمیته‌ای تشکیل شود.

پس از برگزاری دو جلسه کمیته و تحلیل وضعیت فعلی سامانه‌های امور قرآنی، ضرورت تشکیل کمیته دائمی برای هماهنگی، نظارت و حمایت از سامانه‌ها مورد تأکید قرار گرفت و پیشنهادی به این منظور جهت تصویب در شورا تنظیم شد.

انتهای پیام
captcha