قدیمی‌ترین جلسه قرآن اسلامشهر تعطیل شد
کد خبر: 4056827
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

قدیمی‌ترین جلسه قرآن اسلامشهر تعطیل شد

جلسه قرآن امامزاده عقیل‌(ع) شهرستان اسلامشهر که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جلسات قرآن کشور و شهرستان اسلامشهر شناخته می‌شود، تعطیل شد.

به گزارش ایکنا، جلسات قرآن کریم از قدیم‌الایام در کشور ما فعالیت‌ مؤثری داشته‌اند که منشأ خیر و برکات بسیاری بوده‌ است. چندسالی است که نسبت به احیای این جلسات مخصوصا بعد از تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با قاریان و حافظان(1398)، همچنین در دیدار امسال به تاریخ 14 فروردین 1401 نیز به این موضوع و اهمیت جلسات قرآن تاکید شد.

در این میان شهرستان اسلامشهر و شهر اسلامشهر نیز یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های نزدیک به پایتخت است که آن را با نام شهر حافظان قرآن کریم و پرشورترین شهر قرآنی کشور می‌شناسند و چهره‌ها و مفاخر قرآنی بسیاری را تقدیم جامعه قرآنی کشور کرده است.

با وجود تمامی افتخارات این شهرستان در حوزه قرآن، با خبر شدیم که قدیمی‌ترین جلسه قرآنی آن که به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه و مرکز افق آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) و تدریس حمید رحیمی، قاری ممتاز قرآن برگزار می‌شد، تعطیل شده است.

جلسات قرآن این مدرس در امامزاده عقیل غالباً به مباحث صوتی، لحنی، صداسازی، سلفژ، تئوری موسیقی، مبانی موسیقیایی، وقف و ابتدا، قرعه‌های مسابقه‌ای و روش‌های شرکت در مسابقات و آموزش صوت و لحن اختصاص داشت.

انتشار خبر تعطیلی این جلسه در فضای مجازی، شگفتی‌آور بود، آن هم در حالی که قاریان مطرحی از این جلسه رشد پیدا کرده‌اند.

امید است تا مسئولان و متولیان امر به ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه پیگیر تعطیلی چنین جلسات و بازگشایی مجدد آن باشند.

انتهای پیام
captcha