دشمن، جنگ دین با دین را علم کرده است
کد خبر: 4059702
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

دشمن، جنگ دین با دین را علم کرده است

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: دشمن امروز در حال توطئه برای کیان اسلام و انقلاب است، به همین دلیل است که دشمن این روزها جنگ دین با دین را علم کرده و برای همین است که حوزه‌های علمیه همه مباحث را در جامعه اسلامی و ولایت فقیه معرفی می‌کند.

به گزارش ایکنا از فارس، کنگره طلاب و خانواده‌های شهدای روحانی فارس امروز، ۴ خرداد ماه همزمان با کنگره ملی شهدای روحانی کشور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.
 
 حجت‌الاسلام و المسلمین محمد استوارمیمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس  در این مراسم گفت: همزمان با کنگره ملی شهدای روحانی در قم، این برنامه در شیراز به یاد ۳۵۰ شهید روحانی استان و همزمان در ۲۷ شهرستان در حال برگزاری است.
 
 استوار میمندی با بیان اینکه روحانیت بیشترین میزان شهدا را در میان اقشار از ابتدای انقلاب تا به امروز به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده‌اند، افزود:  بیش از ۱۵۰ شهید ترور روحانی داریم.
 
وی با اشاره به کارکردهای روحانیت در دفاع مقدس گفت: علت ایجاد انقلاب، دین و اندیشه حوزه‌های علمیه بود و علت ادامه آن هم همین است و امروز دشمن به این علت‌ها پی برده برای همین با این قشر دشمنی می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری نقش روحانیت در بسیج و هدایت نیروها تصریح کرد: همراهی روحانیت با مردم در هشت سال دفاع مقدس و در جبهه‌های جنگ، تقویت  ایمان و معنویت، روحیه بخشی در جبهه‌ها  و روحیه دادن و دلگرم کردن مردم  را از جمله  کارکردهای روحانیت در دفاع مقدس دانست.
وی با بیان اینکه ایمان، عامل نصرت رزمندگان در مقابل عده و عده دشمن است، گفت: اگر مردم در جنگ اقتصادی دلسرد شده اند، وظیفه روحانیت و علماست که به مردم دلگرمی دهند.
استوار میمندی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ شهید روحانی از دوران مشروطه تا انقلاب اسلامی به اسلام تقدیم شده‌اند، ادامه داد: همه این شهدا با عمل خود ثابت کرده‌اند که باید در راه خدا ثابت قدم بوده و جان داد.
وی در بخش دیگر از سخنان خود افزود: دشمن امروز در حال توطئه برای کیان اسلام و انقلاب است، به همین دلیل است که دشمن این روزها جنگ دین با دین را علم کرده و برای همین است که حوزه‌های علمیه همه مباحث را در جامعه اسلامی و ولایت فقیه معرفی می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس با تصریح اینکه دشمن امروز به دنبال نفوذ در میان لایه‌های مختلف حوزه علمیه و روحانیت است، به هشیاری همه آحاد مردم تاکید و بیان کرد: گاهی موجبات وهن مذهب به وجود می‌آورد که باید مراقبت داشته باشیم و ارشاد کنیم و در ادامه این راه، مسیر حقیقت را تبیین کنیم.
استوارمیمندی در پایان گفت: نعمت ولایت و امامت، نعمتی است که خداوند به ملت ایران عطا کرده که اگر امروز توسعه و پیشرفتی دیده می‌شود، همه از این نعمت است.
 
سرهنگ مجید علیپور، فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز نیز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین گفت: خط مقدم جهاد تبیین را روحانیون و طلاب بر عهده دارند که باید خط فکری سیاسی و فرهنگی جامعه را تبیین کنند.
 
وی افزود: سیدالشهدای روحانیت استان فارس شهید آیت‌الله دستغیب است که در جهان هم شناخته شده هستند.

انتهای پیام
captcha