پیام امام خامنه‌ای به پاپ حرکت منطبق با رویکرد امام خمینی در یاری مظلومان است
کد خبر: 4061847
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
انجمن علمای مسلمان لبنان:

پیام امام خامنه‌ای به پاپ حرکت منطبق با رویکرد امام خمینی در یاری مظلومان است

انجمن علمای مسلمان لبنان گفت، پیام دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به پاپ فرانسیس و دعوت از او برای یاری مظلومان در فلسطین و یمن حرکت در همان خط امام خمینی است که در نهایت به پیروزی اسلام و عزت امت اسلامی و نجات مستضعفین منجر می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، انجمن علمای مسلمان لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت سی و سومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: این مناسبت در حالی فرارسیده که ما به چشم خود شاهد برکات انقلاب تحت رهبری این امام هستیم.

در این بیانیه آمده است: همه زندگی امام برای خدا بود. او برای دنیا و جاه و مقام کار نمی‌کرد؛ بلکه برای رضای خود و تحقق آرمان انبیاء و ائمه علیهم السلام کار می‌کرد و توانست یک کشور اسلامی را بنا کند که همگام با پیشرفت جهانی پیشرفت کرده تا در بسیاری از زمینه‌های فناوری در خط مقدم کشورها قرار گیرد.

 انجمن علمای مسلمان لبنان گفت: این امام بزرگوار از ابتدا به دنبال گسترش مفاهیم اسلام اصیل محمدی در مواجهه با اسلام آمریکایی بود؛ زیرا اسلام امریکایی برای ما الگوی بدی به وجود آورد که هیچ ربطی به اسلام واقعی ندارد و آن  اسلام تکفیری است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب خود، وحدت اسلامی را تنها راه اعاده سربلندی و عزت امت را دانست، آمده است: امت اسلامی سال‌ها مورد هدف استعمار سابق انگلیس و فرانسه و سپس استکبار آمریکا و کمونیسم قرار داشت؛ از همین رو امام خمینی به وحدت اسلامی به عنوان تنها راه مقابله با تجزیه امت اسلامی نگریست، بخصوص که استعمار انگلیس قاعده تفرقه اندازه و حکومت کن را پیاده کرده بود.

انجمن علمای مسلمان لبنان افزود: امام خمینی اختلاف بر سر تاریخ ولادت پیامبر اکرم(ص) را به هفته وحدت اسلامی مبدل کرد تا از این طریق تاکید کند که مذاهب اختلاف فکری دارند؛ اما دین مستقل ندارند، بلکه دین خدا، اسلام و نه چیز دیگری است.

در این بیانیه تاکید شده است: امام خمینی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی را خطری بزرگ برای امت خواند و تاکید کرد که هیچ راه نجاتی جز با نابودی این رژیم نیست از همین رو آن را غده سرطانی خواند که اگر ریشه‌کن نشود در همه بدن پخش می‌شود و آن را از بین می‌برد.

انجمن علمای مسلمان لبنان همچنین گفت: امام خمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تاسیس کرد که امروز محور مقاومت را رهبری می‌کند و در مسیر نابودی رژیم اشغالگر قدم برمی‌دارد.

در این بیانیه با بیان اینکه امام خامنه‌ای راه امام خمینی را ادامه می‌دهد، آمده است: پیام دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به پاپ فرانسیس و دعوت از او برای یاری مستضعفین در فلسطین و یمن حرکت در همان خط امام خمینی است که در نهایت به پیروزی اسلام و عزت امت اسلامی و نجات مستضعفین منجر می‌شود.

انتهای پیام
captcha