استحکام خانواده؛ یکی از مزایای توسعه مشاغل خانگی است
کد خبر: 4062426
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

استحکام خانواده؛ یکی از مزایای توسعه مشاغل خانگی است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: وقتی مشاغل خانگی را توسعه می‌دهیم علاوه بر توسعه اشتغال، فرهنگ کار و امیدآفرینی و استحکام خانواده را نیز ارتقا می‌دهیم.

محمدبیگی نماینده مجلس

به گزارش ایکنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مشاغل خانگی استان قزوین که عصر دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: امروز مشاغل خانگی صرفاً مربوط به زنان سرپرست خانوار نیست، هرچند که ۷۰ درصد کسانی که در عرصه این مشاغل فعالیت می‌کنند از جامعه بانوان هستند.

وی ادامه داد: براساس آمار، این اشتغال‌زایی فقط برای مادر خانه نیست و همسر و فرزندان و چه بسا اقوام دور و نزدیک زنی که وارد حوزه مشاغل خانگی می‌شود نیز در این عرصه مشغول به کار خواهند شد و فرهنگ کار و تلاش برای همه اعضای خانواده ایجاد خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: این نشان می‌دهد که ما وقتی مشاغل خانگی را توسعه می‌دهیم علاوه بر توسعه اشتغال، فرهنگ کار و امیدآفرینی و استحکام خانواده را نیز ارتقا می‌دهیم.

محمدبیگی عنوان کرد: این الگویی است که امروز با زیست بوم ایران بسیار سازگار است و ما در فرهنگ اسلامی ایرانی خود به شدت این موضوع را دنبال می‌کنیم چراکه در تاریخ هزاران ساله ایران ما شاهد فعالیت‌های دوشادوش زنان و مردان بودیم و خیلی از مشاغل پایدار مشاغلی هستند که به صورت خانوادگی و نسلی ایجاد شدند.

وی افزود: مشاغل خانگی این امتیاز را دارند که ضمن حفظ آرامش خانواده و ایجاد پیوندهای بهتر بین اعضای خانواده، بتوانند خرده سرمایه‌های خانواده‌ها را کنار هم جمع کنند و یک تعاونی خانوادگی شکل دهند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این تعاونی فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند برای آن‌ها که به تنهایی توان ایجاد اشتغال را ندارند و اگر دولت بتواند زمینه این اشتغال‌ها را بیش از پیش فراهم کند با هزینه‌های حداقلی می‌تواند نتایج حداکثری بگیرد.

وی تأکید کرد: ما اگر تلاش کنیم مشاغل خانگی را در استان توسعه دهیم با توجه به چند اقلیمی بودن استان و ظرفیت‌های فوق‌العاده اجتماعی و قومیتی و انواع سلایق شغلی و بازارهای مختلف صنعتی و کشاورزی و مزیت‌های ملی و منطقه‌ای می‌توانیم در انواع اشتغال‌های خانگی سرمایه‌گذاری کنیم.

محمدبیگی در ادامه یادآور شد: اگر ما به دنبال گسترش ارزش‌ها هستیم، توسعه مشاغل خانگی می‌تواند یک نسخه جامع برای این موضوع باشد و آنچه برای ما در توسعه این مشاغل اهمیت مضاعف دارد این است که اغلب کسانی که به دنبال این مشاغل هستند افراد رنج کشیده‌ هستند، کسانی که سختی‌های بسیاری متحمل شدند و علاقه‌مند ایجاد یک بازار دائمی با ایجاد حس آرامش برای خود هستند و این بستر آرامش را ما به عنوان مسئول باید ایجاد کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: امروز برای حمایت از اشتغال خانگی نیازمند ایجاد بازارهای دائمی هستیم و این بازارچه‌ها باید به شکل‌های مختلفی توسط شهرداری و استانداری و سازمان‌های مختلف مورد حمایت قرار بگیرند چراکه اگر این حمایت نباشد ممکن است آسیب‌های ناشی از تورم این مشاغل را به تعطیلی بکشاند.

انتهای پیام
captcha