تبیین گفتمان پدافند غیرعامل بین دانش‌آموزان سمنانی
کد خبر: 4065392
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

تبیین گفتمان پدافند غیرعامل بین دانش‌آموزان سمنانی

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه شناخت خطر و راهکارهای دفاعی نیاز امروز دانش‌آموزان است، گفت: گفتمان پدافند غیرعامل باید بین دانش‌آموزان استان تبیین و تشریح شود.

تبیین گفتمان پدافند غیرعامل بین دانش‌آموزان سمنانی

به گزارش ایکنا از سمنان، ایرج کارخائی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، عصر روز گذشته، 29 خرداد در کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که هر لحظه آماج حملات دشمن قرار گرفته گفت: ضرورت دارد تا دانش‌آموزان خطرها و راهکارهای دفاعی را از طریق آموزش و پرورش بتوانند بیاموزند تا بتوانند از جان و مال خود و هموطنان شأن دفاع کنند.

وی افزود: هنوز تا رسیدن به نقطه قابل قبول شناخت خطرات، بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی در سطوح مختلف نتوانستم برسیم که در این راستا ضروری است تا ضرورت گفتمان پدافند غیرعامل با برقراری تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش بین دانش‌آموزان مدارس استان سمنان تبیین شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه موارد مختلف در حوزه پدافند غیرعامل خصوصاً به صورت خاص اجرایی و عملیاتی خواهد شد، متذکر شد: اداره کل پدافند غیرعامل در زمینه اجرای برنامه‌های رزمایش و مانور در مدارس و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی در حوزه پدافند غیرعامل همکاری لازم را دارد.

کارخائی با بیان اینکه تعریف، اهداف و شناخت پدافند غیرعامل از دانش‌آموزان به درون خانواده‌ها و سپس جامعه راه خواهد یافت، افزود: مواردی نظیر برق اضطراری، طبقه‌بندی زیرساخت‌های آموزشی، تهیه طرح‌های پاسخگویی در شرایط خطر و بحران و برگزاری مشترک دوره‌های آموزشی دیگر مواردی که پدافند غیرعامل با آموزش و پرورش همکاری می‌کند.

به گفته وی؛ امروز پدافند غیرعامل به عنوان یک نیاز اساسی و ضروری برای منطقه و کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است که بر این اساس اگر در گذشته دغدغه هجوم دشمن به حوزه نظامی مربوط می‌شد امروز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، سایبری، اقتصادی و غیره با انواع تهدیدات مواجه هستیم که دانستن راهکار دفاعی می‌تواند از بروز بحران در کشور جلوگیری کند.

 

انتهای پیام
captcha