دیدار مدیرکل ارشاد گلستان با دو نخبه قرآنی شهرستان کلاله
کد خبر: 4065400
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

دیدار مدیرکل ارشاد گلستان با دو نخبه قرآنی شهرستان کلاله

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان و هیئت همراه با دو نخبه قرآنی و حافظ کل قرآن «حسین بزی» و «مرتضی بزی» روز گذشته، 29 خرداد در شهرستان کلاله دیدار کردند.

محمد رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد در دیدار با نخبگان قرآنی به گزارش ایکنا از گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان و هیئت همراه روز گذشته، 29 خرداد با دو نخبه قرآنی و حافظ‌کل قرآن‌ آقایان «حسین بزی» و «مرتضی بزی» در شهرستان کلاله دیدار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان در این مراسم گفت: قرآن کتاب زندگی و الهام بخش فرهنگ و تمدن بشریت است و دستورات قرآن باید در عمل مورد استفاده قرار گیرد.

رعیت بیان کرد: انسان باید در قرآن تفکر و تدبر کند چرا که اهل تفکر با شنیدن یک آیه هم هدایت می‌شوند و به راه سعادت نایل می‌آیند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان تصریح کرد: فرهنگ قرآن باید در زندگی مردم ترویج پیدا کند و مقدمه عمل به قرآن قرائت و تفسیر آن است. باور داریم که توجه به قرآن می‌تواند جامعه را از آسیب‌های مختلف اجتماعی بازداشته و به سلامت روحی و روانی و معنوی اجتماع کمک کند.

رعیت به نقش هنر در ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: از نقش هنر و زیبایی آن در ترویج فعالیت‌های قرآنی نباید غافل شد، لذا ما معتقدیم فرهنگ ما غنی از آموزه‌های قرآنی است و ما به اکسیژنی نیاز داریم که از قرآن نشئت بگیرد نه از غرب، چرا که این باعث خفگی ما می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان به شخصیت‌ها و بانوان بزرگ اسلام که تربیت‌کننده نسل امامان معصوم(ع) بوده‌اند، اشاره کرد و گفت: حضرت‌ زهرا‌(س) و حضرت زینب(س) تأثیرگذارترین افراد در طول تاریخ بوده‌اند و امروز همه جهان منتظر کسی است که تربیت شده از دامان حضرت فاطمه زهرا‌(س) هستند و این نشان می‌دهد زندگی قرآنی یکی از موفق‌ترین راه‌ها برای سعادت انسان است.

انتهای پیام
captcha