پنج اثر قرآنی و دینی در حراج ایران فروخته شد
کد خبر: 4066949
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
با مبلغی حدود چهار میلیارد تومان

پنج اثر قرآنی و دینی در حراج ایران فروخته شد

در هفتمین دوره حراج ملی ایران در حوزه هنر کلاسیک و اسلامی ۴۰ اثر از هنر کلاسیک ایرانی و اسلامی به حراج گذاشته شد که پنج اثر آن با موضوعات قرآنی بود.

به گزارش ایکنا، هفتمین دوره حراج ملی ایران در حوزه هنر کلاسیک و اسلامی شامگاه جمعه سوم تیر در خانه همایش برگزار شد که در این دوره ۴۰ اثر از هنر کلاسیک ایرانی و اسلامی به حراج گذاشته شد.

این دوره از حراج ملی ایران با فروش ۴۲ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان به کار خود پایان داد که حدود چهار میلیارد آن را پنج اثر قرآنی و مرتبط با موضوعات دینی شامل می‌شوند.

آثار مذکور به فروش رفته عبارتند از:

تابلوی خوشنویسی (غبارنویسی نستعلیق سوره تعاون) متعلق به امیراحمد فلسفی با کمینه ۱۶۰ و بیشینه ۱۸۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی خوشنویسی سوره حمد متعلق به غلامحسین امیرخانی- سال ۱۳۹۷ با کمینه ۱۸۰ و بیشینه ۲۰۰ میلیون تومان ارائه شد که ۱۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر تابلوی خوشنویسی (یوسف گم‌گشته در قالب سطر و مورب به قلم شکسته) متعلق به فردین ولی‌زاده- سال ۱۳۹۹ با کمینه ۶۰ و بیشینه ۸۰ میلیون تومان ارائه شد که با قیمت ۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

نوزدهمین اثر پرده‌ای (که در مقبره حضرت رسول(ص) بوده) با قدمت بالای ۳۰۰ سال با قیمت پایه ۸۰۰ میلیون تومان ارائه شد که یک میلیارد تومان به فروش رسید، نمونه مشابه این اثر سال ۲۰۰۹ در حراج ساتبیز ارائه شده است.

بیست و هشتمین اثر نسخه خطی قرآن به خط نسخ و قطع رحل سلطانی اثر آدینه محمد ابن ملایوسف متعلق به دوره قاجار- ۱۲۹۰ هجری قمری با قیمت پایه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارائه شد که به فروش نرسید.

5 اثر قرآنی فروخته شد

5 اثر قرآنی فروخته شد

5 اثر قرآنی فروخته شد

انتهای پیام
captcha