آمریکا از شعار پوشالی «حقوق بشر» برای تهدید کشورها استفاده می‌‌کند
کد خبر: 4067308
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶

آمریکا از شعار پوشالی «حقوق بشر» برای تهدید کشورها استفاده می‌‌کند

فرمانده سپاه ارومیه گفت: آمریکا از شعار پوشالی «حقوق بشر» برای تهدید، تحریم و فشار آوردن به سایر کشورها به ویژه کشورهای مستقل مانند ایران استفاده می‌کند.

آمریکا از شعار پوشالی «حقوق بشر» برای تهدید کشورها استفاده می‌‌کندقهرمان عیوضلو فرمانده سپاه ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: در ‌هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی قرار گرفته‌ایم، بنابراین باید از این فرصت ارزشمند برای تبیین حقوق بشر مورد ادعای آمریکا حداکثر استفاده را ببریم، چراکه خود بزرگترین ناقض آن است.

وی با بیان اینکه، دولت آمریکا در 43 سال بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران کوشیده است، که اقدامات خصمانه خود برای مهار انقلاب اسلامی را روزبه‌روز شدت بدهد، اضافه کرد: همچنین آمریکا با بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ای خود موضوع «حقوق بشر» را که خود بزرگ ترین ناقض آن است، به ابزار و حربه‌ای برای فشار بر کشورهای مستقل به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: به حوادث و رخدادهای 6 تا 12 تیرماه در تقویم جنایات آمریکا شامل سوءقصد نافرجام به رهبری، به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی، بمباران شیمیایی سردشت، همچنین به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی و در آخر شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران، خود گویا است که آمریکا تا چه اندازه به شعار خود مبنی بر حقوق بشر پایبند است.

عیوضلو با بیان اینکه، نام‌گذاری هفته‌ای به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی می‌تواند آینه‌ای برای انعکاس نفاق و دروغ‌گویی قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری درباره چهره واقعی آمریکای جنایتکار باشد، اضافه کرد: پس رسانه‌ها باید از این فرصت حداکثر استفاده را بکنند.

وی با بیان اینکه، جنایات جنگی آمریکا در هیچ دادگاه بین‌المللی تاکنون پیگیری نشده است، گفت: بنابراین نام‌گذاری هفته افشای حقوق بشر آمریکایی ضمن آن که فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایات و اقدامات ضد حقوق بشر آمریکایی در ایران و سایر کشورهاست، فرصتی برای بازخوانی و افشای پشت‌پرده رخدادها و حوادث ششم تا دوازدهم تیرماه است، تا اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان با ماهیت واقعی مدعیان این شعار آشنا شوند.

فرمانده سپاه ارومیه با بیان اینکه، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکا از انجام هیچ جنایتی باک ندارد، گفت: این مسئولیت سنگین شناخت و شناساندن ماهیت واقعی دشمن بر عهده رسانه‌ها، روحانیان و نخبگان جامعه اسلامی است.

انتهای پیام
captcha