حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار بازرسی استان مرکزی
کد خبر: 4068340
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار بازرسی استان مرکزی

معاون بازرسی کل استان مرکزی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این مجموعه فقط به رصد دستگاه‌ها محدود نمی‌شود، از حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال خبر داد.

بازرسی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ابوالفضل ملکی، معاون بازرسی کل استان مرکزی، امروز، 12 تیر در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به اینکه سامانه 136 پل ارتباطی سازمان بازرسی با مردم است و از این طریق به بسیاری از مشکلات رسیدگی می‌شود، اظهار کرد: شهروندان از طریق این سامانه می‌توانند نقد خود از دستگاه‌های مختلف را به بازرسی اعلام کنند. سال گذشته 2350 شکایت مردمی ثبت و مورد بررسی قرار گرفت.

وی نظارت بر دستگاه‌های اجرایی استان طبق اصل 174 قانون اساسی را یکی از رسالت‌های بازرسی برشمرد و با بیان اینکه این بازرسی‌ها در حوزه سه‌گانه پیش، حین و پس از اقدام دستگاه‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: ورود بازرسی قبل از بروز اتفاقات رویه اصلاحی دارد؛ چراکه براساس قانون نامه‌ای ارسال و آسیب شناسایی و اعلام می‌شود، انجام این اقدامات آثار مثبتی به دنبال دارد.

ملکی بیان کرد: گاهی نیز بازرسی هنگام اجرای اقدامات انجام شده و در این خصوص نظرات کارشناسی و توصیه‌های لازم صورت می‌پذیرد که مسئولان در ادامه فعالیت‌های خود به این توصیه‌ها توجه دارند. همچنین عمده اقدامات اداره کل بازرسی استان به بررسی اقدامات گذشته اختصاص دارد و اگر انحراف و سوء جریانی اتفاق افتد فهرست‌بندی و اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسی شکایات ارسالی را بررسی می‌کند و در صورت محرز شدن تخلف اعمالی گزارش تهیه می‌کند، ادامه داد: بازرسی دارای اقسامی نظیر بازرسی برنامه‌ای، بازرسی موردی و بازرسی فوق‌العاده است و در بازرسی برنامه‌ای معمولا عملکرد دستگاه‌ها در بازه زمانی بین 1 تا 2 ماه اعلام می‌شود. همچنین در بازرسی موردی نیز تخلف ثابت شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. بازرسی فوق‌العاده نیز به موضوعات مهم و فوری همانند سیل سال ۹۸ اختصاص دارد.

ملکی اضافه کرد: سال گذشته ۱۷ مورد بازرسی برنامه‌ای، ۹۸ مورد بازرسی موردی و یک مورد بازرسی فوق‌العاده سال گذشته انجام شده است. در بازرسی‌های صورت گرفنته ۲۲۵ گزارش شامل ۱۱۴ گزارش اصلاحی، ۲۷ تعقیب کیفری، ۸۱ مورد تعقیب اداری، 3 مورد ابطال مصوبه بوده و 84 نفر به مراجع قضایی و 261 نفر به مراجع اداری و انتظامی معرفی شدند. همچنین ارسال نامه هشدار به منظور پیشگیری نیز یکی دیگر از اقدامات بازرسی است که سال گذشته ۱۳۵ مورد نامه هشداری ارسال و در نهایت به انجام ۳۷۲ اقدام اثربخش منتج شد.

معاون بازرسی کل استان مرکزی در پایان با بیان این مطلب که اقدامات سازمان فقط به بازرس ادارات و دستگاه‌ها محدود نمی‌شود، اظهار کرد: این سازمان در خصوص شعار سال نیز به طور مرتب رصد می‌شود و دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید نیز فعال است. با ایجاد این دفتر مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی بررسی و تا حدود زیادی برطرف شده است. در حال حاضر نیز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha