جهاد تبیین محور اصلی برنامه‌های عید غدیر باشد
کد خبر: 4068799
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

جهاد تبیین محور اصلی برنامه‌های عید غدیر باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه مردم‌محور بودن برنامه‌های دهه «امامت و ولایت» مورد توجه است، گفت: یکی از رویکردهای برنامه‌های این دهه تحقق جهاد تبیین است.

حجت الاسلام هادی خلیلی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام هادی خلیلی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 14 تیر در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت دهه «امامت و ولایت» که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، به تشریح فضائل و شاخصه‌های رفتاری حضرت علی(ع) پرداخت و تصریح کرد: ایشان در نبرد با دشمنی فردی شجاع و بی‌باک و در مواجه با فقرا، ایتام و مستضعفان فردی رئوف بود.

وی با بیان اینکه بهترین منبع برای شناخت حضرت علی(ع) قرآن و اهل‌بیت(ع) است، ادامه داد: ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی(ع) باید برای کودکان و نوجوانان تبیین شود و نباید پرداختن به ابعاد شخصیتی ایشان را به عیدغدیر محدود کرد. این عید دارای ابعاد و پیامدهای بسیار است و این پیامدها باید از سوی روحانیون برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بازگو شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ضرورت مردم‌محور بودن برنامه‌های عیدانه به ویژه از عید قربان تا عید غدیر را مورد توجه قرار داد و افزود: برای اجرای برنامه‌های باشکوه در دهه امامت و ولایت باید از همه ابزار و امکانات موجود استفاده کرد. برای تحقق این مهم هریک از دستگاه‌ها دارای تکالیفی هستند که باید به آن عمل کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در راستای اجرای برنامه‌های این دهه در دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته و در این خصوص برنامه‌های جامع و کاملی در نظر گرفته شده است.

وی یکی از رویکردهای برنامه‌های دهه امامت و ولایت را تحقق جهاد تبیین دانست و گفت: جهاد تبیین از محورهای مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری است که در همه زمینه‌ها باید مورد توجه باشد. اعیاد قربان و غدیر و فاصله بین این دو عید مهم می‌تواند فرصت خوبی برای جهاد تبیین باشد.

خلیلی در پایان با بیان اینکه امسال متولی برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت برعهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم در راستای اجرای برنامه‌های جامع و کامل در این دهه از سوی دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha