مخالفت فعالان مقاومت مراکش با توطئه ادغام منطقه‌ای اسرائیل
کد خبر: 4071808
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

مخالفت فعالان مقاومت مراکش با توطئه ادغام منطقه‌ای اسرائیل

فعالان مغربی ضمن تأکید بر مخالفت قاطع مردم کشورشان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند مقاومت ملت‌های اسلامی، طرح رئیس‌جمهور آمریکا برای ادغام کامل این رژیم در منطقه را ناکام می‌گذارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سفر اخیر جو بایدن به خاورمیانه نگرانی‌ها از ادامه فشارهای آمریکا برای تکمیل روند عادی‌سازی رژیم‌های عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی  را افزایش داده است.

رژیم صهیونیستی و مراکش(مغرب) اواخر سال ۲۰۲۰ (آذر ماه 1399) با حمایت دولت وقت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از از سرگیری روابط دیپلماتیک میان خود خبر دادند. مراکش پس از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی می‌کند.

این در حالی است که فعالان مراکشی تأکید  دارند که عادی‌سازی به یک راهبرد و اولویت آمریکا برای ادغام کامل رژیم صهیونیستی در منطقه مبدل شده به ویژه حالا که عربستان هم حریم هوایی خود را به روی پروازهای رژیم صهیونیستی گشوده است.

محمد الغفری، گزارشگر جبهه حمایت از فلسطین و مبارزه با سازش در کشور مغرب در گفت وگو با العهد تأکید کرد: این سازش رژیم‌ها با اسرائیل و نه ملت‌هاست.

وی افزود: عادی‌سازی ملت‌های منطقه با رژیم اشغالگر به نتیجه نخواهد رسید، زیرا ملت‌ها تسلیم‌شدن در برابر این رژیم جنایتکار و غده سرطانی در منطقه را نمی‌پذیرند و با ادغام آن در منطقه مخالفند.

این فعال مدافع فلسطین با بیان اینکه آمریکا به دنبال گشودن جبهه دیگری علیه روسیه از قلب جهان عرب است، گفت: در جریان سفر بایدن به اسرائیل او حمایت خود را از رژیم صهیونیستی و نه متحدانش در منطقه اعلام کرد و سفرش به عربستان هم به نتیجه مورد انتظار او دست نیافت به گونه‌ای که تعدادی از کشورهای شرکت کننده در اجلاس جده اعلام کردند که مشکلی با ایران ندارند و به دنبال هیچ جنگی با ایران نیستند.

الغفری گفت: در حال حاضر چیزی که مراکشی‌ها مشاهده می‌کنند این است که به دنبال عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی گرانی افزایش یافته و بسیاری از اعتراضات داخلی درباره مسائل خیلی ساده و مرتبط با معیشت مردم سرکوب می‌شود.

وی وخامت اوضاع اقتصادی، اجتماعی، حقوق و آزادی‌ها در کشورش را مرتبط با سازش خواند و گفت: مغربی‌ها از عادی‌سازی روابط کشورشان با تل‌آویو بسیار ناراضی‌اند. آنها با یهودی‌ها و نه صهیونیست‌ها مدارا دارند در کل مردم مغرب با سازش مخالفند و مقاومت در همه ابعاد زندگی آنها ادامه دارد.

الغفری گفت: ما در جبهه حمایت از فلسطین به آمادگی خود برای مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط کشورمان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم. این مقاومت مردمی است و مورد حمایت ملت مغرب قرار دارد به نحوی که مغربی‌ها از صهیونیست‌ها چه گردشگرانشان و غیره متنفرند.

وی تأکید کرد: مغربی‌ها هم مثل دیگر ملت‌های منطقه همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین اعلام می‌کنند؛ زیرا این ملت زیر یوغ اشغالگران به سر می‌برد و حقوق آن از سوی امپریالیسم جهانی که حامی رژیم صهیونیستی است، مصادره شده و از همین رو آنها به رویارویی با موج عادی‌سازی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

الغفری گفت: ملت مراکش با همه مظاهر نفوذ صهیونیست‌ها در منطقه مغرب عربی مخالفند و این امر در تداوم جنبش اعتراضی ضد سازش در منطقه نمود دارد.

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی  پنجشنبه گذشته با امضای بیانیه‌‌ای با عنوان اعلامیه قدس، بر افزایش حمایت‌‌های واشنگتن از تل‌آویو در آینده تأکید کردند.

در متن این اعلامیه آمده است: واشنگتن به ایجاد یک ساختار منطقه‌ای در راستای تعمیق روابط رژیم صهیونیستی با شرکایش از دیگر کشورها تأکید می‌کند. این ساختار منطقه‌ای با هدف ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه و توسعه دایره صلح با کشورهای عربی و اسلامی دیگر انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha