محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم‌ستیزی در طول تاریخ است
کد خبر: 4074803
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم‌ستیزی در طول تاریخ است

فرمانده سپاه بوکان گفت: ماه محرم بزرگترین حماسه بشریت علیه ظلم، جور و استبداد را یادآوری می‌کند، بنابراین از نظر سیاسی نیز حایز اهمیت است.

محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم‌ستیزی در طول تاریخ استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار صمدمحمد علیزاده فرمانده سپاه بوکان 9 مرداد در جلسه ‌هماهنگی برنامه‌های دهه نخست ماه محرم، اظهار کرد: محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم‌ستیزی بشریت در طول تاریخ است، پس از جهات مختلف به ویژه سیاسی این ایام مورد توجه است.

وی ادامه داد: حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان‌های پاکدل و راست‌قامتی است، که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند، در راه دین و عقیده از جان گذشتند و فلسفه زندگی همراه با بینش وسیع، استقامت در مقابل ظالم، پایمردی در راه حق و تلاش برای اصلاح انحراف‌ها را معنا بخشیدند.

فرمانده سپاه بوکان با بیان اینکه امروز ايستادگی در برابر نظام سلطه و دشمنی‌های مستكبران به واسطه فرهنگ عاشورایی تحقق یافته است، گفت: بايد عبرت گرفتن و انديشيدن به انگيزه‌های اين قيام تاريخی در همه ابعاد زندگی ما مورد توجه قرار گيرد.

علیزاده فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و هفتاد و دو یار باوفایش را به همه حق‌طلبان و آزادگان امت اسلامی و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(س) تسلیت گفت و افزود: ادامه دادن راه شهدا کربلا یک رسالت سنگین است، که بر دوش تک تک ما قرار دارد.

وی برای برگزاری هرچه‌باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری، تفکر در واقعه کربلا و تمسک به ریسمان مودت اهل‌بیت، عصمت و طهارت علیهم‌السلام ابراز امیدواری کردو بیان داشت: باید یکایک ما به‌صورت جدی تلاش کنیم، تا به سهم خود در مسیر سعادت و کمال گام‌های بلندی برداریم و نمونه شایسته‌ای از دانش‌آموختگان مکتب عاشورا باشیم.

انتهای پیام
captcha