بمباران دوباره غزه / آتش‌بس در کار نیست + فیلم
کد خبر: 4076260
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
آخرین تحولات در فلسطین؛

بمباران دوباره غزه / آتش‌بس در کار نیست + فیلم

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ راکتی مقاومت صبح امروز شنبه نیز ادامه دارد. در همین حال جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که صحبت از آتش‌بس در میان نیست و مقاومت به مقابله با تجاوز اشغالگران ادامه می‌دهد.

تشییع پیکر شهدا در غزه

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و در مقابل پاسخ راکتی گروه‌های مقاومت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین صبح امروز شنبه، 15 مرداد نیز ادامه دارد.

یک پایگاه مقاومت فلسطین در منطقه دیر بلح در مرکز نوار غزه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعتی پیش شرق خان یونس  در جنوب نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن یک فلسطینی شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

دست کم هفت شهرک‌نشین صهیونیستی هم در حملات مقاومت زخمی شده و به بیمارستان عسقلان منتقل شدند.

شهرک‌های صهیونیست‌نشین علومیم، کیسوفیم اشکول، نیریم هم صبح امروز هدف حملات راکتی مقاومت قرار گرفته است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده سواحل عسقلان، اشدود، بلماخیم و زیکیم تعطیل شوند.

ویدئویی از تخلیه سواحل صهیونیست‌نشین را در ادامه مشاهده می‌کنید.

آژیر خطر در شهرک سدیروت و  نیر عام و دانشکده سابیر در منطقه اشغالی النقب غربی و چند شهرک صهیونیست‌نشین دیگر به صدا درآمده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از شب گذشته بیش از 130 راکت از سوی جنبش جهاد اسلامی شلیک شده که گنبد آهنین 60 راکت را رهگیری و منهدم کرده است.

خمپاره‌های جهاد اسلامی

این ارتش افزود: ما برای روزهای طولانی عملیات نظامی آماده می‌شویم  که یک هفته‌ای طول می‌کشد و اگر لازم باشد این زمان طولانی‌تر خواهد بود و در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای در کار نیست.

16 تن بمب و گلوله بر سر ملت غزه

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرده است که طی دیروز جمعه ۱۶ تن بمب و گلوله برای حمله به غزه استفاده کرده است.

این روزنامه ادامه داد: ارتش اسرائیل از جنگنده و توپخانه برای حمله به ۲۴ هدف استفاده کرده و پهپادهای هجومی نیز برای تعقیب هسته‌های وابسته به جهاد اسلامی بکار گرفته شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک دستگاه موتور سیکلت را هم در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه هدف گرفتند.

این در حالی است که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس غیر از قطر هنوز واکنشی به تجاوز رژیم صهیونیستی نشان نداده اند.

سفارتخانه‌های امارات و بحرین در تل‌آویو به شهروندان خود که مقیم سرزمین‌های اشغالی هستند گفته‌اند که جانب احتیاط پیشه کنند و پیگیر اخبار و تدابیر رسمی مقامات صهیونیستی باشند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با مقامات اطلاعات مصر تأکید کرده است که رژیم اشغالگر به تنهایی مسئول تحولات غزه است و باید بمباران این منطقه را متوقف کند.

جهاد اسلامی: صحبت از آتش‌بس در میان نیست

احسان عطایا، نماینده جهاد اسلامی در لبنان هم گفته است که رژیم صهیونیستی با فرستادن واسطه‌ها خواستار توقف درگیری‌های فعلی شده اما جهاد اسلامی رد کرده است.

او با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی از خطوط قرمز عبور کرده است، گفت: ما در ابتدای درگیری هستیم و جایی برای صحبت درباره میانجی‌گری وجود ندارد در حالی که رژیم اشغالگر در تلاش برای وارد کردن میانجی‌های بین‌المللی با هدف توقف پاسخ مقاومت است.

یک فرمانده جنبش جهاد اسلامی نیز صبح امروز در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تأکید کرد: ما آماده نبردی ادامه‌دار هستیم تا وضعیت فرسایشی واقعی برای ارتش رژیم اشغالگر ایجاد کنیم.

وی افزود: در حال حاضر صحبت از آتش‌بس نیست و اولویت در مقاومت برابر رژیم اشغالگر و مقابله با تجاوز است.

الجعبری که بود؟

پایگاه خبری الجزیره هم درباره تیسیر الجعبری  فرمانده ارشد جهاد اسلامی که در حمله دیروز رژیم صهیونیستی به هوار غزه به شهادت رسید می‌نویسد که او متولد ۱۸ ژانویه ۱۹۷۲ و از خاندان الجعبری است، خاندانی که احمد الجعبر، مرد شماره دو گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس که در سال ۲۰۱۲ ترور شد نیز وابسته به همین خانواده است.

تیسیر الجعبری، فرمانده ارشد جهاد اسلامی

تیسیر از کودکی به جهاد اسلامی پیوست. چندین بار در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی شد و پس از امضای توافق اسلو در سال ۱۹۹۳، چندین بار نیز به دست دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان بازداشت شد.

وی فارغ‌التحصیل رشته شریعت اسلامی از دانشگاه اسلامی غزه است و عضو شورای نظامی سرایاالقدس و فرمانده منطقه شمالی این جنبش در نوار غزه در سال 2019 به عنوان جانشین شهید بهاء ابوالعطاء انتخاب شد. دو بار در سال‌های 2012 و 2014 مورد سوءقصد قرار گرفت اما جان سالم به در برد. او از فرماندهان سرایا القدس در انتفاضه الاقصی بود و فرماندهی منطقه شمال در سرایا القدس را در عملیات «سیف القدس» بر عهده داشت.

تیسیر همچنین از جمله ناظران بر ساخت موشک‌های مقاومت از جمله سامانه موشکی جهاداسلامی که در می ۲۰۲۱ رونمایی شد، بود.

در نهایت رژیم صهیونیستی دیروز با حمله به برج مسکونی «فلسطین» در خیابان «الشهداء» در غرب غزه، این فرمانده ارشد را به شهادت رساند و اعلام کرد، الجعبری برای چندین عملیات برنامه‌ریزی کرده بوده و در پشت پرده بسیاری از عملیات‌ها بوده است.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس هم در بیانیه‌ای تأکید کرد: ما رژیم اشغالگر را مسئول پیامدهای تداوم این تنش و جرایم پلید آن می‌دانیم.
او افزود: دشمن در بحران‌های پیاپی به سر می‌برد که می‌خواهد آن را به غزه صادر کند در حالی که ملت ما و مقاومت ما هرگز اجازه این امر را نمی‌دهند.
برهوم گفت: هشدارهای سران رژیم اشغالگر درباره گسترش دامنه درگیری نشان دهنده واقعیت قدرت بازدارندگی مقاومت است.
سخنگوی حماس گفت: مقاومت و اتاق مشترک در وضعیت آماده باش کامل هستند و در حال ارزیابی مستمر مواضع خود در قبال این تنش هستند.
سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تجمع خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را در سایت فجه نزدیک مرز با نوار غزه را با چند راکت هدف گرفتند.
شمال شهرک علومیم هم هدف چندین راکت مقاومت قرار گرفت.صدای آژیر هشدار هم در منطقه مودیعین در غرب شهر قدس و شرق تل‌آویو شنیده شد.

همچنین منابع خبری می‌گویند چهار موشک به سمت فرودگاه بن گوریون تل‌آویو شلیک و در اطراف تل‌آویو صدای دستکم 10 انفجار شنیده شده است.

در ادامه ویدئویی از شلیک این موشک‌ها را مشاهده می‌کنید.

از دیگر سو، منطقه اشدود در نزدیکی مرز با نوار غزه هدف حمله پهپادی مقاومت قرار گرفته است.
برخورد راکت با یک کارخانه در اشکول هم منجر به آتش‌سوزی در آنجا شده است. پاسخ راکتی مقاومت به اشکول به زخمی شدن چند صهیونیست منجر شده است.
بمباران دوباره غزه
در ناحل عوز نیز به شهرک‌نشینان دستور داده شده فوراً به پناهگاه‌ها بروند.
از سوی دیگر رژیم صهیونیستی شرق خان یونس و سایت حطین در جنوب نوار غزه را بار دیگر هدف بمباران شدید قرار داده است.
در ادامه ویدئویی از بمباران باریکه غزه را مشاهده می‌کنید.
 

سرایا القدس: به مبارزه علیه تجاوز اسرائیل ادامه می‌دهیم

همچنین سرایا الدقس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهر تل‌آویو ، فرودگاه بن گوریون، اشدود، بئر‌السبع، عسقلان و سدیروت را با 60 فروند موشک هدف قرار داده‌ایم و بر ادامه مبارزه برای پاسخ به تجاوز اسرائیل تأکید می‌کنیم.
 
تکمیل می‌شود...
انتهای پیام
captcha