اخراج مداحان کویتی از بحرین در آستانه عاشورا
کد خبر: 4076437
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

اخراج مداحان کویتی از بحرین در آستانه عاشورا

تعدادی از مداحان و مبتهلان کویتی در ادامه سیاست‌های ضد شیعی آل خلیفه، به دلیل مشارکت در مراسم محرم از سوی این رژیم از بحرین اخراج شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، آل خلیفه در جدیدترین اقدام خود به منظور اعمال فشار و محدودیت برای عزاداران حسینی و پیروان اهل بیت(ع)، تعدادی از مداحان و مبتهلان کویتی را به دلیل مشارکت در مراسم محرم از بحرین اخراج کرد.

این در حالی است که در این کشور، انجام آیین‌های دینی یهودیان صهیونیست و مناسک و عبادت آنان در کنیسه‌هایشان و حتی شرب خمر و رفتن به کلوپ‌های شبانه آزاد است؛ اما زمانی که انجام آیین‌های دینی به شیعیان و افرادی که شعائر حسینی را احیا و برای فرزند شهید پیامبر(ص) عزاداری می‌کنند، می‌رسد، اخراج می‌شوند.

صالح عاشور، نماینده سابق پارلمان کویت در توئیتی در این باره نوشت: بحرین برای نخستین‌بار است که کویتی‌ها به ویژه کسانی را که در مراسم عزاداری حسینی شرکت می‌کنند، بازداشت و اخراج می‌کند.

«محمد الحجیرات»، «علی بوحمد» و «محمد فریدون»، سه مداح کویتی اخراج‌شده هستند و اخراج محمد الحجیرات به عنوان یکی از چهره‌های شاخص تولید آثار هنری محرم، محکومیت گسترده مردمی را در پی داشته است.

الحجیرات در این باره گفت: بحرین را به مقصد کویت ترک گفته و حکم امنیتی از وزارت کشور بحرین به منظور ممانعت وی از شرکت در مراسم عاشورا دریافت کرده و روز پنجشنبه(13 مرداد) نیز بدون دلیل به او ابلاغ شده که اجرای وی در مراسم عاشورا و محرم ممنوع است.

جمعیت «عمل اسلامی»(امل) در بحرین این اقدام رژیم آل خلیفه را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حرکت در راستای ایجاد محدودیت در آزادی‌های دینی جمعیت بزرگی از ملت بحرین(شیعیان) انجام شده و به معنای ظلم سیستماتیک و جنایت علیه یک فرقه خاص است.

ائتلاف 14 فوریه بحرین نیز در واکنش به این حرکت ضد دینی تأکید کرد این اقدام زیرپاگذاشتن قوانین کشورهای حاشیه خلیج فارس و روابط اجتماعی، فرهنگی، انسانی و تاریخی ریشه‌داری است که ملت‌های خلیجی را به هم پیوند می‌دهد.

انتهای پیام
captcha