نگرانی رسانه اسرائیلی از تهدید دبیر کل حزب‌الله لبنان
کد خبر: 4077369
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

نگرانی رسانه اسرائیلی از تهدید دبیر کل حزب‌الله لبنان

روزنامه اسرائیلی اسرائیل هیوم، در مطلبی پیرامون سخنان اخیر سید حسن نصرالله، از تهدیدهای وی درباره ضرورت حفظ منافع و منابع لبنان، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از القدس العربی،‌ روزنامه اسرائیل هیوم در مطلبی به قلم عوديد غرانوت نوشت: تهدیدات حسن نصرالله مبنی بر اقدام علیه تأسیسات اسرائیلی در صورت عدم تضمین تمام حقوق لبنان در زمینه تولید گاز، منجر به تسریع ارتباطات بین اسرائیل و لبنان از طریق میانجی آمریکایی شد تا اینکه قبل شروع عملیات اکتشاف گاز،‌ در مورد مرزهای دریایی به توافق برسند.  

در ادامه مطلب این روزنامه اسرائیلی آمده است:‌ یک منبع نزدیک به حزب‌الله گفته است که اگر چه این گروه در مذاکرات بین اسرائیل و لبنان شرکت نکرده و این کار را به نمایندگان دولت لبنان واگذار کرده است،‌ اما تنها به گزارش‌هایی که درباره توافق منتشر می‌شود، بسنده نکرده و سند نهایی را قبل از تصویب بررسی خواهد کرد.

اسرائیل هیوم با اشاره به اینکه اسرائیل تهدیدهای حزب‌الله را ساده نمی‌گیرد،‌ می‌افزاید: هفته گذشته کابینه امنیتی اسرائیل با حضور اعضای ارشد دستگاه امنیتی در این خصوص بحث و گفت‌وگو کرد و همگان بر این باور بودند که حزب‌الله به هیچ وجه شباهتی به جهاد اسلامی ندارد؛ نه از نظر حجم عظیم موشک‌هایی که در اختیار دارد و نه حیث برد و دقتی که این موشک‌ها از آن برخوردار هستند.

نویسنده روزنامه اسرائیلی در پایان می‌گوید: مسئله این است که هیچ‌کس مطمئن نخواهد بود دبیر کل حزب‌الله لبنان تحت تأثیر جنگ سال 2006 قرار دارد و بار دیگر به جنگ با اسرائیل وارد نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha