نگرانی‌ها از افزایش اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار بریتانیا
کد خبر: 4077732
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

نگرانی‌ها از افزایش اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار بریتانیا

افزایش اسلام‌هراسی در بریتانیا در دوران حکومت حزب محافظه‌کار و سکوت مسئولان این حزب، مسلمانان بریتانیا را نگران کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، مقامات و تحلیلگران انگلیسی برآنند که  نفرت‌پراکنی و اسلام‌هراسی  در میان حزب محافظه‌کار بریتانیا در حال افزایش بوده و این حزب به‌ویژه در دوره نخست‌وزیری بوریس جانسون به صراحت خصومت خود با مسلمانان را نشان داده است.  

زارا محمد، دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا، از نامزدهای رهبری حزب محافظه‌کار حاکم و مقام نخست‌وزیری به دلیل نادیده گرفتن جستجوی راه‌هایی برای رسیدگی به جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان و  اسلام‌هراسی انتقاد کرد.

محمد با اشاره به سکوت بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا در این باره در طول دوران نخست‌وزیری خود، از نامزدهای نخست‌وزیری خواست این موضوع را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه جانسون باید در نامه استعفای خود از جامعه مسلمانان عذرخواهی می‌کرد، خاطرنشان کرد: وی هیچ اقدام مشخصی برای رسیدگی به این موضوع انجام نداده است.

زارا محمد تصریح کرد: شورای مسلمانان بریتانیا از سال 2019 تاکنون بیش از 300 مورد اقدام ضد مسلمانان را  رصد کرده که از جانب اعضای حزب محافظه کار صورت گرفته است.  

سیاست‌های ضد اسلامی حزب محافظه کار بریتانیا از جمله لایحه جنجالی شهروندی، اعتراضات گسترده جامعه مسلمانان این کشور را برانگیخته است.  

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha