کمپین راست افراطی فرانسه علیه مسلمانان + فیلم
کد خبر: 4092166
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کمپین راست افراطی فرانسه علیه مسلمانان + فیلم

شبکه‌های اجتماعی فرانسه شاهد کمپین جنجال‌برانگیزی است که اریک زمور، از چهره‌های راست افراطی علیه مسلمانان به راه انداخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شبکه‌های اجتماعی فرانسه در چند روز اخیر صحنه جنجال گسترده‌ای است که در واکنش به فراخوان‌های اریک زمور، نامزد پیشین راست افراطی در انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه شکل‌ گرفته است. زمور از طرفداران خود خواسته است تا برای تظاهرات در اعتراض به آنچه او به عنوان گسترش نمادهای اسلامی در مدارس فرانسه می‌داند، در پاریس حاضر شوند.

زمور این کمپین آنلاین را در دومین سالگرد قتل ساموئل باتی، معلم فرانسوی به راه انداخته است که در پی نشان دادن کاریکاتورهای توهین‌آمیز پیامبر(ص) به دانش‌آموزان خود، به دست یک مهاجر چچنی به قتل رسید. وی در این کمپین هشتگ «مدارس را به ما بازگردانید» را داغ کرده است.

دیدگاه‌ها و مواضع فرانسوی‌ها در شبکه‌های اجتماعی به این هشتگ متفاوت بوده است. برخی آن را نفرت‌پراکنی خوانده و برخی از طرفداران راست افراطی از آن حمایت کرده‌اند.

ده‌ها تن از هواداران زمور بعد از ظهر روز شنبه در پنجمین منطقه تجمع پاریس و در پی فراخوانی که در شبکه‌های اجتماعی برای «مقابله» با گسترش نمادهای دینی اسلامی در مدارس اقدام کرده بود، تجمع کردند.

این نامزد راست افراطی از طریق حساب توئیتر خود تصاویری از محل تجمع منتشر و تصریح کرد: «فرانسوی‌ها برای مقابله با گسترش نمادهای دین اسلام در مدارس گرد هم می‌آیند. در پاریس به ما بپیوندید.»

حزب زمور در توییتر ویدئوهایی از تظاهرات پخش کرد که در آن شرکت‌کنندگان پرچم‌های فرانسه را برافراشتند.

اریک زمور، نویسنده راست‌گرای افراطی، همواره با دیدگاه‌های متعصبانه و نژادپرستانه خود علیه مهاجران و به ویژه مسلمانان، بحث‌وجدل برانگیخته است.

کمپین اسلام هراسانه راست افراطی در شبکه‌های اجتماعی فرانسه

کمپین اسلام هراسانه راست افراطی در شبکه‌های اجتماعی فرانسه

انتهای پیام
captcha