تعلیم و تربیت هدف مشترک روحانیت و آموزش و پرورش است
کد خبر: 4102147
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۱
آیت‌الله دستغیب:

تعلیم و تربیت هدف مشترک روحانیت و آموزش و پرورش است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، تعلیم و تربیت را وجه اشتراک روحانیت و آموزش و پرورش دانست و گفت: همکاری میان جامعه روحانیت و جامعه فرهنگی نویدبخش آینده خوبی است و برای رسیدن به اهداف سند تحول باید بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که نور خدا در تاریکی‌های زمین باشیم.

آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، رئیس جامعه روحانیت شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، رئیس جامعه روحانیت شیراز عصر پنج‌شنبه، سوم آذرماه در نشست مشترک اعضای این جامعه با مسئولان آموزش و پرورش فارس که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: تعلیم و تربیت، وجه اشتراک روحانیت و مسئولان آموزش و پرورش است.

وی، تعلیم و تربیت را از بافضیلت‌ترین و سخت‌ترین کارها مطرح کرد و افزود: جایگاه تعلیم تربیت والاست و شأن افرادی که در این حوزه فعالیت دارند نیز باارزش است.

آیت‌الله دستغیب بر ضرورت توجه به تأثیرگذاری کارهای تربیتی تأکید کرد و افزود: باید در حوزه تعلیم و تربیت ببینیم تا چه اندازه توانسته‌ایم به‌عنوان مخاطب امام زمان(عج) مورد تعبیر قرار بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تعلیم و تربیت به مانند نوری است که با جهل و تاریکی مبارزه می‌کند، اظهار کرد: در جامعه‌ای که تاریکی جهل و غفلت وجود دارد، وجود عالم و مهذب تأثیرگذار بوده و موجب رفع شدن تاریکی‌ها خواهند شد.

وی با تأکید بر برکات همکاری میان جامعه روحانیت و جامعه فرهنگی گفت: این همکاری نویدبخش آینده خوبی است و برای رسیدن به اهداف سند تحول که حیات طیبه و رسیدن به جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی را در بر دارد باید بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که نور خدا در تاریکی‌های زمین باشیم.

انتهای پیام
captcha