رقابت ۲۵۰۰ نفر در بخش کتبی مسابقات قرآن دانشگاه آزاد
کد خبر: 4105676
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹

رقابت ۲۵۰۰ نفر در بخش کتبی مسابقات قرآن دانشگاه آزاد

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رقابت ۲۵۰۰ متسابق در بخش کتبی بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه آزاد خراسان رضوی همزمان با ۲۲ آذرماه آغاز می‌شود.

مسابقات قرآنمحمد عليزاده، دبير شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، اظهار كرد: در بيست‌وهفتمين دوره مسابقات سراسری قرآن‌وعترت دانشگاه آزاد اسلامی که در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد، 3020 نفر از دانشجويان، اساتيد و كاركنان واحدهای دانشگاه آزاد خراسان رضوی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: بخش کتبی این مسابقات شامل آشنایی با ترجمه و شرح مفاهیم نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن ویژه اساتید و آشنایی با ترجمه و تفسیر، حفظ و ترجمه احادیث معصومین، آشنایی با معارف صحیفه سجادیه، آشنایی با معارف نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم قرآن، سبک زندگی اسلامی، سیره معصومین، پرسمان معارفی و احکام ویژه دانشجویان است که در این بخش تعداد 2500 نفر ثبت‌نام کردند.

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: آزمون بخش کتبی به‌صورت سراسری در 22 آذرماه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به اعطای امتیاز شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات، بیان کرد: به افراد شرکت‌کننده در بخش کتبی بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه آزاد در صورت دریافت 50 درصد امتیاز مسابقه کتبی، سه نمره به یکی از دروس عمومی و دو نمره به دروس قرآنی آنان اضافه می‌شود.

وی در خصوص اعطای امتیاز به شرکت‌کنندگانی که در مرحله کشوری این دوره از مسابقات حائز رتبه شوند، تصریح کرد: افرادی که در بخش کشوری بیست‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن حائز رتبه شوند، مشمول تخفیف شهریه خواهند شد.

دبير شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص تاریخ برگزاری بخش شفاهی این دوره از مسابقات، گفت: این دوره از مسابقات در بخش شفاهی همزمان با دهه فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha