ساختار دبیرخانه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی تغییر می‌کند
کد خبر: 4119857
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
احمدوند در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

ساختار دبیرخانه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی تغییر می‌کند

یاسر احمدوند، دبیر جدید شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی از تغییر ساختار دبیرخانه این شورا و همکاری تنگاتنگی با بخش‌های مختلف مسئول در حوزه زبان فارسی خبر داد.

یاسر احمدوند+دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که هفته گذشته طی حکمی از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان «دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی» منصوب شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره رویکرد جدید در این شورا عنوان کرد: شورای پاسداشت زبان فارسی قانون مصوب مجلس و ظرفیت‌های خوبی برای پاسداشت زبان  فارسی و مقابله هجوم به‌کارگیری الفاظ بیگانه در زبان فارسی به‌ویژه در سطوح رسمی؛ یعنی در سخنان مقامات رسمی، در مکاتبات اداری و همین‌طور در رسانه ملی و دیگر رسانه‌های رسمی دارد که باید اجرایی شود.

دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی با تاکید بر اینکه این ظرفیت ویژه باید با همکاری دستگاه‌های مختلف به فعلیت برسد، اضافه کرد: تشخیص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که سطح دبیری این شورا در سطح معاون وزیر باشد تا بتواند هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مختلف را ایجاد کند.

احمدوند با اشاره به اینکه طبق قانون در شورای پاسداشت زبان فارسی حتما باید از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم، گفت: ساختار دبیرخانه تغییر خواهد کرد و برای اینکه بتوانیم مصوبات شورای پاسداشت را اجرایی کنیم همکاری تنگاتنگی با بخش‌های مختلف از جمله فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به طور ویژه با سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی و بخش‌های تبلیغاتی خواهیم داشت.

دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی در پاسخ به خبرنگار درباره رویکرد و برنامه احتمالی شورا برای پاسداشت زبان فارسی در خارج از کشور هم عنوان کرد: در قانون شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی چیزی برای خارج از کشور نداریم اما در حال حاضر لازمه هماهنگی این است که ما با همه دستگاه‌هایی که درباره زبان فارسی کار می‌کنند و در این حوزه مسئولیتی دارند، شورای هماهنگی تشکیل دهیم و برنامه‌ها را اجرایی کنیم. در این زمینه هم تعاملاتی را با بنیاد سعدی شروع خواهیم کرد و برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های بنیاد سعدی برای همگرایی و هم‌افزایی با شورای پاسداشت خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha