کمپین جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه در مساجد لندن
کد خبر: 4121456
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

کمپین جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه در مساجد لندن

نمازگزاران مساجد لندن با اهدای کمک‌های مالی به یاری قربانیان زلزله شدید اخیر در ترکیه و سوریه شتافتند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، به دنبال یکی از قوی‌ترین زمین‌لرزه‌های منطقه که باعث ویرانی‌های گسترده شد، بسیاری از مردم و همچنین کشورها و سازمان‌ها در سراسر جهان همچنان دست یاری خود را به سوی آسیب‌دیدگان دراز می‌کنند.

مسجد شرق لندن، یکی از بزرگ‌ترین مساجد در بریتانیا، اعلام کرد با مشارکت سازمان امداد اسلامی، سازمان دیانت بریتانیا و دیگر شرکای خیریه در این کشور تلاش می‌کند تا به یاری کسانی که در زلزله‌ اخیر آسیب دیده‌اند، بشتابد.

در این بیانیه آمده است: پس از درخواست پرشور طفیل حسین، مدیر امداد اسلامی بریتانیا، جمع‌آوری کمک‌های مالی پس از نماز جمعه با کمک سازمان امداد اسلامی انجام شد.

این مسجد خاطرنشان کرد که اومیت یالچین، سفیر ترکیه در انگلیس پیامی به این مراسم ارسال کرد که پس از نماز جمعه قرائت شد.

وی در این پیام گفت: من از دلسوزی خواهران و برادرانمان در بریتانیا، به‌ویژه از مسجد شرق لندن، برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمک به بازماندگان زلزله‌های اخیر تحت تأثیر قرار گرفتم.

مسجد شرق لندن همچنین اعلام کرد که در هفته‌های آینده به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای قربانیان زلزله ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که کمک‌های حیاتی  به کسانی که به آن نیاز دارند برسد.

همچنین سازمان امداد اسلامی پس از نماز جمعه هفته گذشته یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی در مسجد فینزبری پارک در شمال لندن برگزار کرد. پس از اقامه نماز، صف‌های طولانی در بیرون مسجد برای اهدای کمک مالی به زلزله‌زدگان تشکیل شد.

حمزه، یکی از کارکنان امداد اسلامی در مسجد، درباره کمپین گفت: آنچه در سوریه و ترکیه در حال رخ دادن است، شوکه کننده است وی افزود که آنها تلاش می‌کنند تا هر چه که می‌توانند برای کمک به برادران و خواهران خود انجام دهند.

بر اساس آخرین آمار، بیش از 20200 نفر در پی وقوع دو زمین لرزه شدید جنوب ترکیه در روز دوشنبه گذشته جان خود را از دست داده و بیش از 80000 نفر مجروح شده‌اند.

زمین‌لرزه‌های 7.7 و 7.6 ریشتری که مرکز آن در استان قهرمان مرعش بوده است، حدود 13 میلیون نفر را در 10 استان ترکیه از جمله آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، هاتای، کیلیس، ملطیه، عثمانیه و شانلی عرفا تحت تاثیر قرار داده است.

در سوریه نیز، تعداد کشته‌ها به بیش از 3300 نفر افزایش یافته و بیش از 5200 نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha