اجرای زندگینامه شهدای هسته‌ای در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4130760
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

اجرای زندگینامه شهدای هسته‌ای در نمایشگاه قرآن

مدیر بخش هنرهای دینی نمایشگاه قرآن گفت: امسال در بخش هنرهای دینی نمایشگاه، تئاتر آئینی را خواهیم داشت که تا به این لحظه هفت گروه آمادگی اجرا در موضوعات مرتبط با قرآن و عترت و همچنین بخشی از زندگی شهدای هسته‌ای همچون شهید فخری‌زاده را دارند.

اجرای زندگینامه شهدای هسته‌ای در بخش هنرهای دینی نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآن‌، سیدمصطفی زراوندیان، مدیر بخش هنرهای دینی نمایشگاه قرآن در خصوص فعالیت‌های این بخش در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: امسال در بخش هنرهای دینی سعی کردیم تنوع بیشتری را داشته باشیم. از این رو علاوه بر برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی در رشته‌های نقاشی، نقاشی‌خط، خوشنویسی و… برنامه‌های هنری دیگری خواهیم داشت.

اجرای تئاتر دینی در نمایشگاه قرآن

وی ادامه داد: امسال در بخش هنرهای دینی نمایشگاه، تئاتر آئینی را خواهیم داشت که تا به این لحظه هفت گروه، آمادگی اجرا در موضوعات مرتبط با قرآن و عترت و همچنین بخشی از زندگی شهدای هسته‌ای همچون شهید فخری‌زاده را دارند.

مدیر بخش هنرهای دینی سی‌اُمین نمایشگاه قرآن‌کریم بیان کرد: یکی از بخش‌های دیگری که در حال رایزنی با مجموعه مصلی برای برگزاری آن هستیم، اجرای موسیقی «بانگ افطار» است، بانگ افطار موسیقی است که برخی از اقوام و قومیت‌ها به لحظه افطار در کوچه‌ها حاضر شده و سازهای محلی خود را به موجب اعلام زمان افطار اجرا می‌کردند، در واقع این رسم به نوعی جشنی برای شکرگذاری روزه‌داری برگزار می‌شده است.

حضور ۱۱ گروه‌ سرود برای اجرا در نمایشگاه قرآن

زراوندیان اظهار کرد: در این دوره موضوع اجرای گروه‌های سرود در رده‌های سنی دهه هفتاد، هشتاد و‌ حتی نود را هم خواهیم داشت، تا به این لحظه خوشبختانه ۱۱گروه‌ سرود برای اجرای در طول ایام نمایشگاه هماهنگ شده‌اند.

وی افزود: آخرین اقدام در بخش هنر دینی نمایشگاه مربوط به اِلِمان‌های هنری مربوط به نمایشگاه است، ۳۰ بنر بزرگ متناسب با شعارهای مختلف نمایشگاه در سطح نمایشگاه نصب خواهد شد، همچنین ۲۰ پوستر نیز به صورت نگارخانه سیار خواهیم داشت که در طول نمایشگاه در فضاهای مختلف تغییر مکان دارند.

یادآور می شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.

انتهای پیام
captcha