حکایت مسجدی با مناره مایل در قطر + فیلم
کد خبر: 4141473
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۹

حکایت مسجدی با مناره مایل در قطر + فیلم

ویدئویی از مسجد موزه «شیخ فیصل بن قاسم آل‌ ثانی» قطر در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته که در آن طراحی ویژه مناره این مسجد که مایل دیده می‌شود، برجسته شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه قطری «الشرق»، ویدئویی از مسجد موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته که در آن طراحی ویژه مناره این مسجد که  مایل دیده می‌شود، برجسته شده است.

این مسجد و مناره در محوطه موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی در شهر «الشحانیه» قرار دارد و طراحی مسجد یکی از طرح‌های مهندسی منحصر به فرد برای معماری یک مسجد و یک مناره است.

به گفته متولیان موزه، طراحی مهندسی مسجد و مناره از نظر سازه‌ای بسیار دشوار است و به دلیل وزن مناره و طراحی ویژه آن و احتمال ایجاد مشکلات سازه‌ای، مجموعه‌ای از حسگرها به طور پیوسته در حال پایش وضعیت سازه مناره هستند تا از بروز هرگونه حادثه‌ای به دلیل طراحی ویژه این مناره پیشگیری شود. گنبد و هلال این مناره از «خان الخلیلی» مصر آورده شده است.

موزه «شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی» شامل یک دروازه باستانی با قدمت صدها سال است و علاوه بر این شامل مسجد، موزه، هتل سامری، توپ و ماشین‌های قدیمی نیز می‌شود.

به گزارش وب سایت قطر توریسم، موزه «شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی» در خارج از شهر در قلعه‌ای قرار دارد که به سبک سنتی مزرعه سامری طراحی شده و شامل مجموعه شخصی شیخ فیصل و مجموعه‌ای از آثار است که شامل آثار هنر اسلامی، میراث قطر، وسایل نقلیه، فرش‌های دستباف و سکه‌های قدیمی از بیش از چهار قاره جهان است.

موزه فیصل بن قاسم که در سال 1998 میلادی ساخته شد، بیش از 15 هزار قطعه ارزشمند تاریخی را در خود جای داده است. این مجموعه چشمگیر شامل آثاری از عهد قدیم تا امروز است.

اشیای موجود در موزه فیصل بن قاسم در طول سفرهای او به سراسر جهان جمع‌آوری شدند.

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی به چند بخش تقسیم‌ شده است. برجسته‌ترین بخش آن متعلق به قرآن‌های نفیس خطی است که شامل تعداد زیادی از نسخ قدیمی قرآن است، علاوه بر آن، بخشی از پرده قدیمی کعبه نیز در این بخش نگهداری می‌شود.

همچنین بیش از 700 فرش دستباف که از کشورهای مختلف جهان دارای بافت، رنگ و نقوش مختلف هستند، در این موزه نگهداری می‌شود.

در ادامه ویدئویی را که از مسجد موزه «شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی» در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته و در آن طراحی ویژه مناره این مسجد، مایل دیده می‌شود، مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha