افزايش كانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه؛ نشانه رشد شاخص فرهنگی كشور است
کد خبر: 967291
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۵
مبتكر‌سرابی

افزايش كانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه؛ نشانه رشد شاخص فرهنگی كشور است

مديركل كتابخانه‌های عمومی استان تهران از افزايش كانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه خبر داد و افزود افزايش كانون‌های ادبی، قرآن و نهج‌البلاغه استان تهران از ملاك‌های رشد شاخص‌های فرهنگی در استان تهران اعلام شد.


گروه ادب: مديركل كتابخانه‌های عمومی استان تهران از افزايش كانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه خبر داد و افزود: افزايش كانون‌های ادبی، قرآن و نهج‌البلاغه استان تهران از ملاك‌های رشد شاخص‌های فرهنگی در استان تهران اعلام شد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی استان تهران، اسفنديار مبتكرسرابی، مديركل كتابخانه‌های عمومی استان تهران، با اشاره به رشد چشمگير شاخص‌های فرهنگی اظهار كرد: شاخص‌های‌ فرهنگی استان تهران تا پايان بهمن‌ماه سال 90 نسبت به سال گذشته از رشد چشمگيری برخوردار بوده است.


وی افزود: با توجه به برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته، اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی استان تهران موفق شد در حوزه افزايش اعضای شبكه كتابخوانان حرفه‌ای با افزايش 5/17 درصدی روبرو شود، به گونه‌ای كه تعداد اعضای عضو از سه هزار و پنجاه و شش نفر در سال 89 به 53 هزار و صد و پنجاه و سه نفر افزايش يافت.


مديركل كتابخانه‌های عمومی استان تهران تصريح كرد: در حوزه شركت‌كنندگان در مسابقات آنلاين و مكتوب نيز با رشد 2/11 درصدی روبرو بوده‌ايم و توانسته‌ايم ميزان مشاركت در هر دو مسابقه را از پنج هزار و پنجاه شركت‌كننده به 56 هزار و نهصد و پنجاه نفر ارتقاء دهيم. اين ميزان مشاركت در ميان كتابداران از افزايشی بيش از 100 درصد برخوردار بوده است.


مبتكرسرابی در ادامه با اشاره به ميزان افزايش تعداد شركت‌كنندگان در مسابقات استانی تصريح كرد: رشد 30 درصدی در اين حوزه افق‌های روشنی را در سال 91 پيش روی كتابخانه‌های عمومی استان تهران قرار می‌دهد و اميدواريم اين روند در سال آينده نيز ادامه داشته باشد.


وی با اشاره به ملاك‌های رشد شاخص‌های فرهنگی در استان تهران گفت: افزايش كانون‌های ادبی، قرآن و نهج‌البلاغه استان تهران نيز از ديگر ملاك‌های رشد شاخص‌های فرهنگی در استان تهران اعلام شد.

captcha