برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دستگاه قضایی حوزه اراک معرفی شدند

مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به هجمه سنگین دشمنان در راستای ضربه وارد کردن به فرهنگ ناب اسلامی توسعه مفاهیم قرآنی امری لازم اجتناب‌ناپذیر و ضروری ارزیابی می‌شود.

وی به برگزاری دومین دوره برگزاری مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: این دوره از مسابقات در سال گذشته ویژه برادران برگزار شد؛ اما امسال به‌دلیل علاقه‌مندی و استقبال در هر دو گروه برگزار شد.

آقاباقری با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات پنج‌شنبه، 29 خرداد به‌صورت همزمان در چهار شهرستان‌ اراک، خنداب، محلات و ساوه برگزار با حضور 162 متسابق برگزار شد، گفت: این دوره از مسابقات مانند سال گذشته در مراحل چهارگانه شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: این دوره از مسابقات در قالب رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم و حفظ با 5 زیرشاخه حفظ کل، حفظ 2 جزء، 5 جزء، 10 و 15 جزء برگزار شد.

آقاباقری در‌خصوص نفرات برتر حوزه اراک با زیرشاخه‌های شهرستان‌های اراک، فراهان، آشتیان، شازند و تفرش این دوره از مسابقات گفت: امیرحسین علیمردان، حمیدرضا کریمی، مهدی خلیلی، ابوالفضل خسروی‌نیا، سعید نجفی، مجید قدیریان، محمدرضا عدالت‌خواه و عباس داودی در رشته درک مفاهیم و تفسیر حائز امتیاز لازم شدند.

وی معصومه بیات، عفت اکبری، صدیقه فرامرزی، فریبا عبداللهی، مریم سلیمانی، حبیبه نوروزی، لیلا غفاری و نسرین محسنی را برگزیدگان بخش بانوان درک مفاهیم و تفسیر کلام‌‌الله معرفی کرد.
آقاباقری منتخبان برتر رشته قرائت ترتیل را به ترتیب رتبه مجید قدیریان، سید مهدی قریشی و ابوالفضل مجدد خواند و اضافه کرد: در رشته قرائت ترتیل در بخش بانوان زهره یساولی، مریم سلیمانی و زهرا یساولی حائز مقام های اول تا سوم شدند.

وی با بیان اینکه در رشته قرائت تحقیق آقایان مرتضی رحیمی‌مقدم، محمدرضا پوراسماعیل و مجتبی شهرجردی رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند، گفت: سعید نجفی در رشته حفظ 15 جزء و امیر‌حسید علیمردان و صفدر ابراهیمی‌بانی در رشته حفظ 5 جزء به مرحله استانی راه یافتند.

آقاباقری افزود: طیبه ابراهیمی در رشته حفظ کل و حبیبه ابراهیمی در رشته حفظ 5 جزء حائز رتبه برتر شده و به مرحله استانی راه یافتند.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان در پایان، اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن در این سازمان ویژه بانوان و آقایان مرداد‌‌ سال‌ جاری برگزار می‌شود.