کد خبر: ۲۳۴۸۵۴۴
تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
برنامههای مناسب برای ارتقای مفاهيم دينی و ارزشی تنظيم كنيم
گروه فرهنگ و هنر: مأموريت داريم برای ارتقای سطح فهم و شعور و آگاهی مردم و مفاهيم دينی و ارزشی مبتنی بر بصيرت برنامههای مناسب را تنظيم كنيم.
مرادعلی پيوند، فرماندار شهرستان دنا عصر ديروز، 27 خردادماه در جلسه برنامهريزی اوقات فراغت شهرستان دنا اظهار كرد: هرگونه موازیكاری در اوقات فراغت دانشآموزان پذيرفتنی نيست.
وی اظهار كرد: مأموريت داريم برای ارتقای سطح فهم و شعور و آگاهی مردم و مفاهيم دينی و ارزشی مبتنی بر بصيرت برنامههای مناسب را تنظيم كنيم، از اين رو امام علی(ع) كار را مايه آرامش میدانست و اوقات فراغت میتواند گذران وقت به بطالت را در مسير صحيح هدايت كند.
فرماندار شهرستان دنا تصريح كرد: اوقات فراغت بايد در پايان فصل خروجی داشته باشد و اين خروجی به درد جامعه هدف خورده و مهارت زندگی بايد بر زندگی حاكم باشد.
پيوند ابراز كرد: برنامه اوقات فراغت يك برنامه رسمی نيست ولی بینظمی نبايد بر آن حاكم باشد و در همه حال برنامهها بايد روحيه نشاط و اميدواری و شادابی را در جوانان و نوجوانان تقويت كند. بصيرتافزايی و آگاهیبخشی به جوانان و همچنين پرداختن به ورزش در اين برنامهها نياز است.
فرماندار شهرستان دنا بيان كرد: ورزشهای همگانی و ورزش پهلوانی بايد رواج پيدا كند و در بسياری از برنامهها بايد آسيب شناسی كرده و آسيبها را مرتفع كنيم و در برنامههای آتی آنها را به كار بنديم.
پيوند خاطرنشان كرد: يكی ديگر از محورهای اوقات فراغت تحول نظام آموزش و پرورش مبتنی بر يك كار تحقيقی است كه كشف استعداد مد نظر است و كسی كه در هنر استعداد دارد بايد در هنر رشد كند.
وی عنوان كرد: در بحث فرهنگی نرمافزار و سختافزار بايد در خدمت تربيت انسان باشد.
فرماندار شهرستان دنا اضافه كرد: كميته ارزيابی اوقات فراغت در فرمانداری با هماهنگی آموزش و پرورش تشكيل شده و بر فعاليتها و عملكرد ستادها و فعاليت ادارات و نهادهای مرتبط با اوقات فراغت نظارت میكند.
بهرهمند مدير آموزش و پرورش دنا نيز در اين نشست گفت: برای اوقات فراغت 9 پايگاه در نظر گرفته شده و با توجه به سال توليد ملی و كار و سرمايه ايرانی تابستان امسال بايد زمينهای برای فرهنگ كار و مهارت عمومی و شادابسازی جوانان باشد.
مدير آموزش و پرورش در پایان دنا افزود: بحث تحول در نظام آموزش و پرورش ايجاب میكند كه دانشآموز با توجه به استعدادی كه دارد در مدرسه به تحصيل بپردازد.