استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، انتقال مفاهیم قرآنی را آسان‌تر می‌کند

حمیده میرشکارمقدم، کارشناس فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: قبل از انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی و مذهبی در سطح بسیار پایینی قرار داشت زیرا ترویج قرآن اهمیت نداشت و به همین دلیل برنامه‌هایی که در این راستا تولید می‌شد جذابیت بالایی نداشت.
وی بیان کرد: در عین حال که فعالیت‌های دینی از سوی دولت حمایت نمی‌شد اما در بطن جامعه به دلیل تربیت صحیح دینی که در خانواده‌ها صورت می‌گرفت، علاقه بچه‌ها نسبت به فراگیری قرآن بیشتر بود، زیرا خانواده‌ها مذهبی و اصیل بودند.
کارشناس فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب که حکومت اسلامی برپا شد، سطح توقع مردم از رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی جهت جذب کودکان ونوجوانان به قرآن و ترویج فرهنگ دینی  بالاتر رفت.
وی افزود: انقلاب اسلامی زمینه ترویج و نشر تعالیم قرآنی در جوامع را ایجاد کرد و فرصت فراگیری علوم قرآنی برای همه اقشار فراهم شد.
میرشکارمقدم بیان کرد: خوشبختانه نظام آموزشی، رسانه‌ها و همچنین مؤسسات قرآنی فعالیت‌های خوبی در زمینه آموزش قرآن انجام دادن، با این وجود هنوز با توجه به مخاطبان بی‌شمار، غنی و جذاب نیست.
وی افزود: رسانه محدود به تلویزیون و نشریات نمی‌شود بلکه رسانه به معنای هر ابزاری است که مفاهیمی را به مخاطب منتقل کند؛ ما در زمینه آموزش قرآن باید از جدیدترین ابزارها استفاده کنیم.
این کارشناس فرهنگی گفت: استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، از جمله تجهیزات الکترونیکی و سمعی و بصری، انتقال مفاهیم قرآنی را آسان‌تر و فراگیری قرآن را جذاب‌تر می‌کند.
میرشکار در پایان افزود: متاسفانه مسئولان امر به علت عدم به کار گرفتن ابتکار از این قابلیت‌ها به نحو احسن استفاده نکرده‌اند.