حجتالاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) با انتقاد از عملکرد رسانهها در قبال نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی عنوان کرد: معنی ندارد حتی یک روزنامه در زمان انتشار این نامه، تیترهای اصلی خود را به موضوعهای سیاسی و جناحی اختصاص دهد؛ این جفای به انقلاب است.
وی ادامه داد: این پیام جای کار بسیاری دارد و باید سیستم رسانهای ما در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار میبست ولی اصلاً خبری نیست و مقام معظم رهبری در این زمینهها مظلوم هستند چون برخی حرف ایشان را درست متوجه نمیشود. البته مقامهای رده بالای نظام مانند مسئولان ارشد و بزرگان نظام متوجه این مسائل هستند چون با آرمانهای انقلاب آشنا هستند و روحیات و تفکرات رهبر معظم انقلاب را میشناسند اما در سطح مدیران کل و کارشناسان صحبتهای ایشان درست، فهم و اجرایی نمیشود.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه رسانهها باید دیدگاه وسیع و فراجناحی برای انقلاب و نفوذ دادن افکار انقلاب داشته باشند، گفت: مگر اینکه مشکلی بر سر قبول افکار انقلاب برای ما پیش آمده باشد که متأسفانه در برخی از مطبوعات این مسئله احساس میشود و ظاهراً تغییراتی در باورهای آنها در خصوص ارزشهای انقلاب رخ داده است.
حجتالاسلام والمسلمین موسوی هوایی تصریح کرد: با ظرفیتی که در این پیام است و ظرفیت و فرصتی که در روابط بینالمللی، یعنی بین ملتها نه بینالدول (بین دولتها) ایجاد میکند، باید بهره زیادی از این پیام برد و رایزنان فرهنگی و سفارتخانههای ما باید شجاعانه، مستدل و با افتخار این نامه را منتشر کنند.
معاون پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اکثریت مردم دنیا دارای دین الهی هستند، عنوان کرد: پیروان ادیان الهی با پیامهای الهی و پیامبرگونه آشنا هستند و با این ادبیاتی که مقام معظم رهبری به کار بردهاند آشنا هستند و میشود بر روی این ظرفیت کار کرد.
وی افزود: البته کارهای خوبی هم صورت گرفت اما این پیام ظرفیت بزرگی است که درست درک نشده است. رسانههای ما باید در این زمینهها ابتکار عمل بیشتری داشتهباشند.