به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاعرسانی «پرس اند گاید»(Press and Guid)، این کلیپ که تنها 30 ثانیه به طول میانجامد، مسلمانان را با تعلقات و پیشینههای گوناگون نشان میدهد که همگی در لحظه افطار در کنار اعضای خانواده گردهم آمدهاند.
در این آگهی تبلیغاتی، فرهنگ شکرگزاری، نظم و انضباط، خانوادهمداری، لبخند و گشادهرویی، محبت ومهربانی، به عنوان چند مؤلفه کلیدی رمضان که موجب شده نزد مسلمانان در درجه خاصی از اهمیت قرار گیرد، مورد تأکید واقع شده است.
این اثر تبلیغاتی که در پایگاه اینترنتی www.itsramadan.org قابل مشاهده است با این پیام به پایان میرسد: «اینک رمضان از راه رسیده؛ ماه ارزشهای انسانی. از سوی دوستان و همسایگان مسلمانتان به شما میگوییم: رمضان مبارک!»
شرکت پیکسیموشن با ساخت این اثر تبلیغاتی، در زمانی که مسلمانان غرب در انظار عمومی تحت فشار و آزار ناشی از اسلامهراسی قرار دارند، قصد دارد چهره واقعی از مسلمانان آمریکا و سبک زندگی آنها را در خلال ماه مبارک رمضان ارائه دهد.
در حالی که آمار رسمی از جمعیت مسلمانان در ایالات متحده وجود ندارد، تخمین زده میشود، این کشور بین 6 تا 8 میلیون مسلمان را در خود جای داده باشد.
نتایج یک تحقیق نشان میدهد که از زمان حادثه 11 سپتامبر تاکنون غالب رسانههای جمعی در آمریکا تحت نفوذ گروههای ضد اسلامی به شکلدهی نوعی گفتمان عمومی تحریفشده درباره اسلام و رواج اسلامهراسی مبادرت کردهاند.