به همت باغ موزه دفاع مقدس؛
نقش تبلیغات در دفاع مقدس مستند‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس، سردار محمدعلی آسودی، دبیر کارگروه تدقیق اطلاعات و احصاء تاریخ شفاهی تبلیغات جنگ باغ موزه دفاع مقدس گفت: متأسفانه پس از پایان جنگ تحمیلی اقدامات و فعالیت‌های تبلیغات در دوران دفاع مقدس مغفول ماند و تدوین نشد تا اینکه از سال 92 با حمایت باغ موزه دفاع مقدس تدوین و تبیین این نقش با حضور پیشکسوتان فرهنگی دفاع مقدس آغاز و تاکنون 34 جلسه تدقیق اطلاعات و احصای تاریخ شفاهی تبلیغات جنگ برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات با هدف تبلیغ و ترویج معنویت و حفظ روحیه رزمندگان و آحاد مردم و مقابله با عملیات روانی دشمن دوازده راهبرد کلان را دنبال کرده و در ذیل این راهبردها، راهکارها، اقدامات و فعالیت‌هایی در سه سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی تعیین کردیم.

سردار آسودی ادامه داد: 39 نهاد در این حوزه فعالیت داشته‌اند و 50 شخصیت حقیقی و حقوقی در این جلسات فهرست شده‌اند که در حال بررسی تأثیر آنها در تبلیغات جنگ هستیم.

آسودی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغات در جبهه و پشت جبهه تصریح کرد: فعالیت‌های تبلیغات و نقش آن در پشت جبهه اعم از کشور، منطقه غرب آسیا و دیگر کشورهای جهان در 32 محور کارکردی، در جبهه‌ها در چهار بخش پدافند با 28 محور، زمان آفند و قبل از عملیات 32 محور و در حین عملیات 15 محور و بعد از عملیات 27 محور مورد بررسی و تدقیق اطلاعات قرار گرفته است.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که حداقل به 3 سال کار نیاز داریم تا کار مطالعاتی و تحقیقاتی این کار گروه تبدیل به سندی برای ارائه به مخاطبان باغ موزه دفاع مقدس شود.

مسئول کارگروه تدقیق اطلاعات تبلیغات جنگ عنوان کرد: تاکنون توسط این کارگروه و مشابه این جلسات در 15 استان راه‌اندازی شده است و امیداورم بتوانیم این روند مثبت را ادامه دهیم.