جمشید جعفرپور:
آموزشگاه‌های علمی آزاد کارویژه تربیتی ندارند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جمشید جعفرپور، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی گفت: متأسفانه با شرایط ورود به دانشگاه‌ها و رقابت شدید داوطلبان برای رسیدن به صندلی‌های محدود دانشگاه طبیعی است که در چنین فضایی آموزشگاه‌ها و مؤسسات علمی آزادی رشد کنند که برای ارتقای سطح علمی جامعه کمکی نمی‌کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مؤسسات و آموزشگاه‌های علمی آزاد در واقع نقش کاتالیزور را دارند و با دسته‌بندی و برجسته کردن نکات کنکور به داوطلب کمک می‌کنند که فقط از سد کنکور عبور کند.
وی همچنین افزود: اساساً این مؤسسات مأموریت خودشان را در بعد تربیتی تعریف نکردند و از بعد آموزشی هم بعضاً چیزی به معلومات دانش‌آموز و داوطلب اضافه نمی‌کنند و تنها با دسته‌بندی کردن معلومات و محفوظات، ذهن داوطلب را برای راحت‌تر پاسخ دادن سوالات کنکور آماده می‌کنند.
معاون امور کمیسیون‌های دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در پایان گفت: مؤسسات و آموزشگاه‌های علمی آزاد، مؤسسات اقتصادی هستند که بر موج مسائل آموزشی سوارند که نه خودشان را موظف می‌دانند و نه هیچ وقت تعهد دادند که در امور تعلیم و تربیتی داوطلب اقداماتی انجام بدهند به همین منظور این مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد علمی مورد تأیید تعلیم و تربیتی نیستند اگرچه برخی از آنها توانستند در این زمینه موفق عمل کنند.